MOTOWIEDZA - Internetowa Księgarnia Motoryzacyjna
Promocja! INSTRUKCJA NISSAN SUNNY w cenie 120,40 zł !
Witamy w Księgarni Motowiedza! Sprzedajemy literaturę techniczną i motoryzacyjną wydawnictw: Auto, WKŁ, Haynes, Motomarketing i AutoElektro. Oferujemy książki typu sam naprawiam samochód, budowa i eksploatacja oraz obsługa i naprawa. Zapewniamy szybką dostawę oraz konkurencyjne ceny - Serdecznie zapraszamy do zakupów!
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Wybierz kategorię
ALBUMY I ENCYKLOPEDIE (0)
BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE I BIERNE (0)
BLACHARSTWO I LAKIERNICTWO (0)
- Układ chłodzenia (0)
- Układ elektryczny (0)
- Układ hamulcowy (0)
- Układ kierowniczy (0)
- Układ klimatyzacji (0)
- Układ napędowy (0)
- Układ rozrządu (0)
- Układ smarowania (0)
- Układ zapłonowy (0)
- Układ zasilania (0)
- Zawieszenie samochodu (0)
BUDOWNICTWO LĄDOWE I KOLEJNICTWO (0)
CZASOPISMA I MAGAZYNY (0)
- AUTOELEKTRO (0)
- PORADNIK SERWISOWY (0)
DANE AUTODATA (0)
- Dane diagnostyczne (0)
- Dane naprawcze (0)
- Diagnoza i regulacja silnika (0)
DIAGNOSTYKA I DIAGNOZOWANIE (0)
HISTORIA MOTORYZACJI (0)
INFORMATORY TECHNICZNE BOSCH (0)
- Samoloty (0)
- TECHBOOKS DIY MANUALS (0)
- APRILIA (0)
- BMW (2)
- DUCATI (0)
- GILERA (0)
- HONDA (6)
- KAWASAKI (1)
- PEUGEOT (0)
- PIAGGIO (1)
- SIMSON (0)
- SUZUKI (0)
- TRIUMPH (2)
- VESPA (1)
- YAMAHA (1)
- ALFA ROMEO (0)
- AUDI (2)
- BMW (2)
- CHEVROLET (0)
- CHRYSLER (0)
- CITROEN (0)
- DACIA (0)
- DAEWOO (2)
- DODGE (0)
- FIAT (2)
- FORD (6)
- FSO (0)
- HONDA (0)
- HYUNDAI (0)
- INFINITI (0)
- JAGUAR (0)
- JEEP (0)
- Kia (0)
- LADA (0)
- LAND ROVER (0)
- LEXUS (0)
- MAZDA (2)
- MG (1)
- MINI (0)
- MITSUBISHI (0)
- NISSAN (4)
- OPEL (4)
- PEUGEOT (1)
- PLYMOUTH (0)
- PONTIAC (0)
- RENAULT (0)
- ROVER (0)
- SAAB (1)
- SEAT (1)
- SKODA (1)
- SUZUKI (0)
- TOYOTA (1)
- VOLVO (0)
LOGISTYKA (0)
LUDZIE TWORZĄCY HISTORIĘ MOTORYZACJI (0)
MILITARIA (0)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE I AKADEMICKIE (0)
POZOSTAŁE (0)
PRAWO I PRZEPISY W MOTORYZACJI (0)
PRZEWODNIKI I PORADNIKI (0)
SCHEMATY ELEKTRYCZNE SAMOCHODÓW (0)
- Alfa Romeo (0)
- Audi (0)
- Bmw (0)
- Citroen (0)
- Daewoo (0)
- Fiat (0)
- Ford (0)
- Honda (0)
- Hyundai (0)
- Kia (0)
- Lancia (0)
- Mazda (0)
- Mercedes (0)
- Mini Cooper (0)
- Mitsubishi (0)
- Nissan (0)
- Opel (0)
- Peugeot (0)
- Renault (0)
- Rover (0)
- Saab (0)
- Seat (0)
- Skoda (0)
- Ssang Yong (0)
- Subaru (0)
- Suzuki (0)
- Toyota (0)
- Volkswagen (0)
- Volvo (0)
- Autoporadnik (0)
- Budowa, naprawa, eksploatacja (0)
- Eksploatacja i naprawy samochodów (0)
- Jak... (0)
- Opisy techniczne i dane regulacyjne (0)
- Pojazdy samochodowe (0)
- Poradnik użytkownika (0)
- Samochody marzeń (0)
- Katalogi instalacji elektrycznych (0)
SŁOWNIKI MOTORYZACYJNE (0)
SPORT W MOTORYZACJI (0)
TRANSPORT (0)
TUNING (0)
ZAPOWIEDZI WYDAWNICZE (0)
ZESTAWY. TANIE KSIĄŻKI (0)
Wydawnictwo
Ostatnio oglądane
Wybierz markę swojego auta
AUDI książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik CITROEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik BMW książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik DAEWOO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FIAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FORD książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FSO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik HONDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MAZDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MERCEDES książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik OPEL książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik NISSAN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik PEUGEOT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik RENAULT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SEAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik TOYOTA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SKODA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik VOLKSWAGEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik
Język
PolskiEnglish
Aktualności
SAM NAPRAWIAM SAMOCHÓD – AUDI A4 typ B6 i B7

SAM NAPRAWIAM SAMOCHÓD – AUDI A4 typ B6 i B7 – jeśli jesteś zainteresowany zakupem instrukcji kliknijKup teraz

Sam naprawiam samochód – to seria poradników napisanych z myślą o posiadaczach i użytkownikach samochodów, którym nie wystarcza tylko intuicyjne naciskanie pedałów eksploatowanego pojazdu i telefon do służb pomocy drogowej. Każda książka zawiera przystępnie podane wskazówki diagnostyczne, opis czynności obsługowych, regulacyjnych i naprawczych możliwych do wykonania we własnym zakresie. Zwięzła praktyczna forma oraz przejrzyste, specjalnie dobrane i czytelnie opracowane ilustracje czynią tekst zrozumiały także dla niefachowca. Najważniejsze zagadnienia uwydatnione w postaci porad i uwag służą Czytelnikowi pomocą w bezpiecznym i prawidłowym wykonaniu czynności obsługowo - naprawczych.

Ponieważ samochody są coraz bardziej skomplikowane pod względem technicznym i ich obsługa wymaga większej wiedzy, z roku na rok coraz więcej użytkowników samochodów sięga po ten poradnik. Stosowane współcześnie rozwiązania techniczne są bardziej skomplikowane i nie można już poradzić sobie bez specjalnej instrukcji. Dotyczy to również fachowców zajmujących się naprawami. Każdy mechanik amator, który sam obsługuje i naprawia swój samochód, powinien pamiętać że fachowiec ma duże doświadczenie i przez dokształcenie dysponuje wiedzą o najnowszym stanie techniki. Należy więc regularnie odwiedzać autoryzowane stacje obsługi, w celu prowadzenia nadzoru nad utrzymaniem niezawodności eksploatacyjnej i dla zachowania bezpieczeństwa jazdy własnym samochodem. Amator powinien zdawać sobie sprawę z tego że korzystając z poradnika nie może stać się od razu mechanikiem samochodowym. Należy wykonać tylko prace nie przerastające własnych możliwości. Dotyczy to szczególnie prac mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu. Dzięki dokładnemu opisowi czynności i niezbędnym ostrzeżeniom, amator wykonujący naprawy otrzymuje praktyczne wskazówki dotyczące bezpieczeństwa jazdy. Otrzymuje również informację, że w razie wątpliwości powinien zlecić pracę fachowcom.

Przed wykonaniem każdej pracy przy samochodzie należy zajrzeć do tej książki, w celu szybkiego zorientowania się, jaki może być zakres i stopień trudności naprawy, czy są potrzebne części zamienne i specjalne przyrządy.

W książce są podane momenty dokręcenia większości połączeń gwintowych. Wartość momentu dla połączeń , które należy dokręcać każdorazowo kluczem dynamometrycznym (głowice cylindrów, połączenia zawieszenia) są podane wytłuszczonym drukiem. Każde połączenie gwintowe powinno być dokręcane w miarę możliwości kluczem dynamometrycznym. Do wielu z nich są niezbędne nowe klucze do łbów lub gniazd typu Torx.

Gdy na początku lat siedemdziesiątych autor wydawał pierwszą książkę z tej serii, w budowie samochodów stosowano bardzo mało części elektronicznych. Teraz sterowanie elektroniczne jest powszechne – sterowanie zapłonem, układem napędowym lub przygotowaniem mieszanki. Elektronika przyczynia się do wyeliminowania części podlegających zużyciu, na przykład styku przerywacza w rozdzielaczu zapłonu niezbędnego dawniej do wytworzenia iskry. Jednak sprawdzanie elementów elektronicznych jest możliwe tylko przy użyciu drogich przyrządów kontrolnych, które są przystosowane do określonych układów i do których mechanik amator nie ma dostępu. Jeśli rózne czynności naprawcze nie zostały opisane w tej książce, wynika to ze zwiększonego zastosowania części elektronicznych.

Oczywiście nie można w takiej książce opisać wszystkich aktualnych zagadnień technicznych . Jednak Autor ma nadzieje że dokonany wybór porad naprawczych , konserwacyjnych i obsługowych w większości przypadków pomoże rozwiązać występujące problemy.  



Wiadomość z dnia: 04-12-2011, 13:27
DANE TECHNICZNE SKUTERÓW

DANE TECHNICZNE SKUTERÓW

Dane techniczne skuterów francuskich, hiszpańskich, włoskich, niemieckich i japońskich jak również inne parametry i czynności wykonywane podczas napraw i obsługi zostały przedstawione w książce pt. SKUTERY francuskie, hiszpańskie, włoskie, niemieckie i japońskie. Drogi kliencie, jeśli chcesz wejść w posiadanie niniejszej instrukcji kliknij - Kup teraz

Dane dotyczą marek podanych poniżej

 Aprilia Leonardo 125 (1996 ÷ 2001); Aprilia Mojito 50 (2008 ÷ 2011); Aprilia Mojito 125 (2008 ÷ 2011); Aprilia Rally 50 (1995 ÷ 2004); Aprilia Sonic FT i GP (1998 ÷ 2008)Aprilia Sportcity One 50 2T (2008 ÷ 2011); Aprilia Sportcity One 125 4T (2008 ÷ 2011); Aprilia Sportcity Cube 125 i 200 (2008 ÷ 2011); Aprilia RS50 z silnikiem Minarelli (1994 ÷ 2002); Aprilia RS50 z silnikiem Piaggio (2004 ÷ 2011); Derbi Boulevard 50 2T (2009 ÷ 2011); Derbi Boulevard 50 4T (2009 ÷ 2011); Derbi Boulevard 125, 150 i 200 (2003 ÷ 2008); Derbi Boulevard 125 i 150 (2009 ÷ 20011); Gilera Ice 50 (2001 ÷ 2004); Gilera Runner 50 (1997 ÷ 2005);Gilera Runner 50 (2006 ÷ 2011); Gilera Runner FX125 i FXR180 (1998 ÷ 2001); Gilera Runner VX125, VXR180 i VXR200 (2001 ÷ 2008); Gilera Runner ST125 i 200 (2008 ÷ 2011); Gilera SKP50 (Stalker) (1997 ÷ 2007); Honda FES125 Pantheon (1998 ÷ 2002); Honda FES250 Foresight (1997 ÷ 2003); Honda NES125 @ 125 (2000 ÷ 2006); Honda SCV100 Lead (2003 ÷ 2007); Honda SES 125 Dylan (2002 ÷ 2008); Honda SFX50 (1995 ÷ 2003); Honda SGX50 Sky (1997 ÷ 2003); Honda SH50 (1996 ÷ 2003); Honda SH125 (2001 ÷ 2004); Honda SZX50 (X8R-S i X8R-X) (1998 ÷ 2003); Malaguti F12 50 Phantom (chłodzenie powietrzem) (1996 ÷ 2006); Malaguti F12 50 Phantom (chłodzenie cieczą) (1996 ÷ 2006); Malaguti F12 50 Spectrum (1996 ÷ 2006); Malaguti F15 50 Firefox (1997 ÷ 2006); Malaguti Madison 125 i 150 (1994 ÷ 2004); Peugeot Elyseo 50 (1998 ÷ 2003); Peugeot Elyseo 100 (1998 ÷ 2005); Peugeot Elyseo 125 (1999 ÷ 2005); Peugeot Elystar 125 i 150 Advantage (2002 ÷ 2005); Peugeot Jet C-Tech (2008 ÷ 2011); Peugeot Kisbee (2010 ÷ 2011); Peugeot Looxor 50 (2001 ÷ 2005); Peugeot Looxor 100 (2001 ÷ 2005); Peugeot Looxor 125 i 150 (2004 ÷ 2005); Peugeot Ludix 50 (2004 ÷ 2011); Peugeot LXR125 (2010 ÷ 2011); Peugeot Speedfight 50 (1996 ÷ 2010); Peugeot Speedfight 2 50 (2000 ÷ 2010); Peugeot Speedfight 3 (2010 ÷ 2011); Peugeot Speedfight 3 LC (2010 ÷ 2011); Peugeot Speedfight 100 i Speedfight 2 100 (1997 ÷ 2009); Peugeot Sum-up 125 (2008 ÷ 2011); Peugeot Trekker 50 (1997 ÷ 2007); Peugeot Trekker 100 (1997 ÷ 2007); Peugeot Tweet 125 i 150 (2010 ÷ 2011); Peugeot V-Clic 50 (2007 ÷ 2011); Peugeot Vivacity 50 (1999 ÷ 2008); Peugeot Vivacity 3 50 (2008 ÷ 2011); Peugeot Vivacity 50 4T (2008 ÷ 2011); Peugeot Vivacity 100 (1999 ÷ 2008); Peugeot Vivacity 125 (2010 ÷ 2011); Peugeot Zenith (1995 ÷ 2000); Piaggio B125 (Beverly) (2002 ÷ 2006); Piaggio Fly 50 2T (2005 ÷ 2009); Piaggio Fly 50 4T (2006 ÷ 2009); Piaggio Fly 125 4T (2005 ÷ 2009); Piaggio Hexagon 125 (1994 ÷ 2000); Piaggio Super Hexagon 125 (2001 ÷ 2003); Piaggio Super Hexagon 180 (2001 ÷ 2003); Piaggio Liberty 50 2T (1997 ÷ 2009); Piaggio Liberty 50 4T (2001 ÷ 2008); Piaggio Liberty 125 (2001 ÷ 2003); Piaggio Liberty 125 (2004 ÷ 2007); Piaggio Liberty 125 (2008 ÷ 2011); Piaggio NRG 50 MC2 (1997 ÷ 2000); Piaggio NRG 50 MC3 DD i DT (2001 ÷ 2004); Piaggio NRG Power DT (2005 ÷ 2009); Piaggio NRG Power DD (2005 ÷ 2011); Piaggio Skipper 125 (1993 ÷ 2000); Piaggio Skipper ST125 (2001 ÷ 2004); Piaggio Typhoon 50 i 80 (1993 ÷ 2000); Piaggio Typhoon 50 RST (2001 ÷ 2009); Piaggio Typhoon 50 (2010 ÷ 2011); Piaggio Typhoon 125 (1995 ÷ 2004); Piaggio Typhoon 125 (2010 ÷ 2011); Piaggio X7 125 (2008 ÷ 2009); Piaggio Typhoon 125 (2010 ÷ 2011); Piaggio X7 125 (2008 ÷ 2009); Piaggio X8 125 (2005 ÷ 2008); Piaggio X9 125 i Evolution (2001 ÷ 2008); Piaggio Zip 50 (1993 ÷ 2001); Piaggio Zip 50 Cat (2001 ÷ 2011); Piaggio Zip 50 SP / RS (1997 ÷ 2010); Piaggio Zip 50 4T i Zip 100 4T (2001 ÷ 2008); Piaggio Zip 125 (2001 ÷ 2004); Sachs Bee 50 (2007 ÷ 2011); Sachs Bee 125 (2006 ÷ 2011); Sachs Speedjet R (2009 ÷ 2011); Suzuki AN125 (1995 ÷ 2000); Suzuki AP50 (1996 ÷ 2002); Suzuki AY50 Katana (1997 ÷ 2004); Suzuki AY50W Katana R (1997 ÷ 2004); Suzuki UH125 Burgman (2002 ÷ 2006); Vespa ET2 50 (1997 ÷ 2004); Vespa ET4 50 (2001 ÷ 2004); Vespa ET4 125 (1996 ÷ 1998); Vespa ET4 125 z silnikiem LEADER (1999 ÷ 2004); Vespa GT125, TV125 i GTS125 (2003 ÷ 2009); Vespa GT200 (2003 ÷ 2006); Vespa LX2 50 (LX50 2T) i LXV50 (2005 ÷ 2011); Vespa LX4 50 (LX50 4T) (2005 ÷ 2009); Vespa LX125 i LXV125 (2005 ÷ 2009); Vespa S50 (2007 ÷ 2011); Vespa S125 (2007 ÷ 2009); Yamaha CS50 JogR i MBK Mach G50 (2002 ÷ 2007); Yamaha CS50Z JogRR (2003 ÷ 2011); Yamaha CW/BW i MBK Rocket (1990 ÷ 2007); Yamaha EW50 Slider i MBK Stunt 50 (2000 ÷ 2004); Yamaha NXC125 Cygnus (1996 ÷ 2006); Yamaha XN125 Teo’s i MBK Doodo 125 (2000 ÷ 2003); Yamaha XQ125 Maxster i MBK Thunder 125 (2000 ÷ 2003); Yamaha YH50 Why (1998 ÷ 2005); Yamaha YN50 Neo’s i MBK Ovetto 50 (1998 ÷ 2007); Yamaha YN100 Neo’s i MBK Ovetto 100 (1999 ÷ 2004)Yamaha YP125 Majesty i MBK Skyliner 125 (1998 ÷ 2007); Yamaha YP250 Majesty (1996 ÷ 2004); Yamaha YQ50 Aerox i MBK Nitro 50 (1998 ÷ 20011); Yamaha YQ100 Aerox i MBK Nitro 100 (1999 ÷ 2004)



Wiadomość z dnia: 01-12-2011, 05:02
KONSTRUKCJA GRUPY TŁOK - CYLINDER SILNIKÓW SPALINOWYCH

Konstrukcja grupy tłokowo-cylindrowej silników spalinowych

Chcesz poznać technologie powstawania i parametry cylindrów i tłoków w silnikach spalinowych? – informację można znaleźć kupując ten tytuł – kliknij TUTAJ

 

Współpraca tłoka i pierścieni tłoka z gładzią cylindra ma decydujący wpływ na trwałość całego silnika. Z reguły właśnie zużycie grupy tłokowo-cylindrowej decyduje o konieczności przeprowadzenia naprawy jednostki napędowej. 

Od tej grupy wymaga się aby zapewniała bezawaryjną pracę silnika w czasie odpowiadającym    w zależności od zastosowania – przebiegowi samochodu w granicach od 150…400 tys. km. Osiągi silnika w tym czasie nie powinny zmieniać się w stopniu ograniczającym jego przydatność. Nie powinny się również zmieniać parametry silnika decydujące o ekonomiczności pracy.

Spełnienie tych wymagań, przy jednoczesnym dążeniu do uzyskania maksymalnej koncentracji mocy, jest zadaniem trudnym i dlatego grupie tłokowo-cylindrowej poświęca się szczególną uwagę już na etapie projektowania silnika oraz podczas badań prototypów.

 

Informacje zawarte w książce:

 

Zadania i warunki pracy grupy tłokowo-cylindrowej, szczelność grupy tłokowo-cylindrowej, działanie uszczelnienia pierścieniowego, wpływ parametrów konstrukcyjnych na straty ładunku, obciążenia mechaniczne grupy tłokowo-cylindrowej, obciążenia cieplne, tarcie i smarowanie, materiały grupy tłokowo-cylindrowej, wymagania ogólne, stopy aluminium, żeliwo, stale, materiały kompozytowe na osnowie metalicznej, pokrycia powierzchniowe, tłoki, konstrukcja tłoka, denko tłoka, część pierścieniowa tłoka, część prowadząca tłoka, osadzenie sworznia, selekcja tłoków, cylindry, gładź cylindra, konstrukcja cylindrów, zagadnienia ogólne, kadłuby jednolite (monobloki), suche tuleje cylindrów, mokre tuleje cylindrów, cylindry chłodzone powietrzem, użebrowanie cylindrów, warunki wymiany ciepła, przejmowanie ciepła przez powierzchnię użebrowaną, typowe wykonania użebrowania, odkształcenia cylindrów, pierścienie tłoka, teoria pierścieni tłoka, konstrukcja pierścieni tłoka, teoria doboru wymiarów pierścieni tłoka, pierścienie uszczelniające, pierścienie zgarniające, ekspandery, zamki pierścieni, drgania pierścieni, zużycie oleju , zużycie grupy tłokowo-cylindrowej, rodzaje zużycia, zużycie cierne, dobór skojarzenia materiałowego, warunki tarcia pierścieni o gładzi cylindra, powstawanie zatarć, docieranie, zużycie ścierne, obraz powierzchni gładzi cylindra lub pierścienia tłoka z typowymi śladami zużycia ściernego, wpływ wielkości ziarna na zużycie pierwszego cylindra, wpływ obciążenia silnika na zużycie ścierne, zależność tempa zużywania ściernego pierścienia tłoka od liczby cząstek znajdujących się w oleju, zużycie korozyjne, zależność temperatury punktu rosy od ciśnienia w cylindrze silnika dwusuwowego, temperatury nasycenia produktu spalania w cylindrze trakcyjnego silnika o zapłonie samoczynnym, chłodzonego cieczą w funkcji położenia tłoka, wpływ temperatury ścianek cylindra na ich zużycie oraz zużycie pierwszego cylindra, obraz zużycia korozyjnego gładzi cylindra lub pierścienia tłoka, wpływ warunków pracy na trwałość grupy tłokowo-cylindrowej, prędkość obrotowa silnika, obciążenie silnika, organizacja procesu roboczego, kąt wyprzedzenia zapłonu lub wtrysku, skład mieszanki, zużycie kawitacyjne cylindrów, czynniki wpływające na intensywność kawitacji, konstrukcja tłoka I tulei, konstrukcja układu chłodzenia, warunki pracy silnika, ograniczanie zużycia kawitacyjnego, konstrukcja grupy tłokowo-cylindrowej, własności cieczy chłodzącej, konstrukcja układu chłodzenia, własności materiałowe a intensywność kawitacji, materiał tulei, gładkość powierzchni, pokrycie tłumiące, twarde pokrycie, uszkodzenia tłoków w eksploatacji, nienormalny przebieg spalania, za wczesny zapłon lub wtrysk paliwa, zapłon żarowy, spalanie detonacyjne, nieprawidłowe smarowanie gładzi cylindra, tłok silnika o zapłonie iskrowym z zatarciem części prowadzącej tłoka na skutek niedostatecznego smarowania, uszkodzenie tłoka na skutek silnego zatarcia, nieprawidłowe działanie układu zasilania, tłok zatarty na skutek niedostatecznego  smarowania, wykres – zależność temperatury tłoka w funkcji współczynnika nadmiaru ciepła, tłoki silnika o zapłonie samoczynnym ze stopionymi koronami na skutek niewłaściwego działania układu zasilania paliwem, tłoki silnika o zapłonie samoczynnym uszkodzone na skutek wadliwego działania rozpylacza paliwa, schemat komory spalania z zaznaczonymi izotermami, nieprawidłowe działanie układu chłodzenia, zatarcie tłoka na skutek niesprawności układu chłodzenia, tłok zniszczony i rozerwany na skutek zatarcia spowodowanego niesprawnością układy chłodzenia, ślady zatarć pierścieni na skutek awarii układu chłodzenia, zmęczenie termiczne tłoków, tłok silnika o zapłonie samoczynnym z pęknięciem na skutek zmęczenia termicznego, tłok pęknięty na skutek zmęczenia termicznego, uszkodzenia mechaniczne tłoków, tłok lotniczego silnika dwusuwowego zatarty na skutek zbyt małego luzu w cylindrze, ślady wielokrotnego zatarcia tłoka w cylindrze na skutek małego luzu pomiędzy nim a cylindrem

 

 Jak wygląda obliczeniowy rozkład ciśnień w uszczelnieniu pierścieniowym ? Jaki jest wpływ nacisków pierścieniowych na gładź cylindra na straty ładunku? Jakie jest ciśnienie czynnika roboczego, które działa na górną powierzchnie pierścienia? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w książce podejmującej bardzo ważny temat dotyczących silników spalinowych a mianowicie przedstawia skrupulatnie informacje dotyczące konstrukcji grupy tłok i cylinder w silnikach spalinowych .



Wiadomość z dnia: 29-11-2011, 06:09
MERCEDES-BENZ SPRINTER DIESEL 1995-2006

INSTRUKCJA MERCEDES-BENZ SPRINTER (silniki Diesla)
modele produkowane od 1995 do IV 2006 roku 

Czy chcesz wiedzieć jak naprawić Mercedesa Sprintera?
Odpowiedzią jest instrukcja Haynes

Jeśli chcesz wejść w posiadanie tej instrukcji kliknij - tutaj

W książce opisano samochód Mercedes-Benz Sprinter W901-W905, modele wyposażone w silniki Diesla z turbodoładowaniem. Pomocą przy korzystaniu z informacji zawartych w książce, są setki zdjęć odzwierciedlających w czytelny sposób proces obsługi i naprawy poszczególnych elementów. Angielski wydawcą dostarczył razem z książką również słowniczek angielsko-polski z wyrażeniami z zakresu motoryzacji

Silniki Diesla:

  • o pojemności 2.2 litra CDI (2148 cm3) - 611.981, 611.983, 611.987 
  • o pojemności 2.9 litra (2874 cm3) - 602.980

Książka nie zawiera danych i parametrów charakterystycznych dla modeli z silnikami benzynowymi oraz diesla 2.3 L i 2.7 L. Brak szczegółowego opisu do wersji z automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4x4.

UWAGA!
Oferowana książka wydana jest w języku angielskim (niedostępna w polskiej wersji językowej).
Wraz z poradnikiem otrzymasz również bezpłatnie specjalny słownik techniczny angielsko-polski, ułatwiający korzystanie z instrukcji Haynesa.

 

Dane zawarte w książce:

1. UTRZYMANIE TWOJEGO MERCEDESA-BENZ SPRINTER

 

·         Drobne naprawy 

·         Przegląd tygodniowy 

·         Smary i płyny stosowane aucie

·         Poziom ciśnienie w oponach – wartości

2.  KONSERWACJA MERCEDES-BENZ SPRINTER

·         Przeglądy i obsługa

 

3. NAPRAWA I REMONTY MERCEDES-BENZ SPRINTER

·         Silnik i jego podzespoły

 

 Silnik 2,2 procedury naprawcze 

Silnik 2,9 procedury naprawcze 

Demontaż i remont silnika – procedury

 

·         System chłodzenia, ogrzewania i wentylacji MERCEDES-BENZ SPRINTER 

·         Układ paliwowy

·         Kontrola emisji spalin oraz układ wydechowy

·         Uruchamianie auta i ładowanie akumulatora

  

·         PRZENOSZENIE NAPĘDU W MERCEDES-BENZ SPRINTER

 

·         HAMULCE I ZAWIESZENIE W MERCEDES-BENZ SPRINTER

  

·         NADWOZIE

 

·         SCHEMATY ELEKTRYCZNE

 

4.  INFORMACJE DOTYCZACE MERCEDES-BENZ SPRINTER

ü Wymiary i masy

ü Zużycie paliwa

ü Przelicznik miar

ü Zakup części zamiennych

ü Identyfikacja pojazdu

ü Procedury napraw ogólnych

ü Punkty wsparcia pojazdu podczas unoszenia

ü Odłączenie akumulatora

ü Wyposażenie i narzędzia potrzebne do obsługi i napraw

ü Kody usterek

Mercedes-Benz Sprinter (95 - 06) M to 06
Haynes Service and Repair Manual

Poradnik zawiera dane regulacyjno-naprawcze i diagnostyczne, technologię napraw silnika, skrzyni biegów i układu napędowego, układu zasilania, wydechowego, zapłonowego, chłodzenia, jak również ramy, zawieszenia, hamulców, kół oraz osprzętu elektrycznego (w tym kolorowe schematy elektryczne) i nadwozia, tabela usterek (przyczyny - usuwanie).

Książka pomocna zarówno przy wymianie oleju, jak i skomplikowanej naprawie silnika (wymiary naprawcze, tolerancje, luzy, pasowania) i innych mechanizmów. Poradnik zawiera praktyczne wskazówki pomocne tak warsztatom naprawczym, jak i indywidualnym

Jeśli chcesz wejść w posiadanie tej instrukcji kliknij - tutaj

 



Wiadomość z dnia: 27-11-2011, 08:22
PORADNIK BLACHARZA SAMOCHODOWEGO

PORADNIK BLACHARZA SAMOCHODOWEGO kup teraz

 

Założenie i prowadzenie warsztatu blacharskiego jest dość kosztownym przedsięwzięciem. Do prowadzenia tego typu działalności potrzebne są lokal odpowiednio wyposażony, urządzenia i wiedza. Pracownik zatrudniony na stanowisku blacharz samochodowy powinien  orientować się w dokumentacji i instrukcjach obsługi różnych marek samochodów. Na ich podstawie dokonuje on wyboru odpowiednich materiałów, których później używa przy naprawie. Dobry fachowiec powinien bez trudu oceniać stan blach w samochodzie, rozróżniać, które są w zniszczone lub skorodowane i wymagają naprawy bądź wymiany. W swojej pracy wykorzystuje narzędzia zarówno ręczne jak i mechaniczne. Za ich pomocą przygotowuje samochód do naprawy. Czynności, które wykonuje to przede wszystkim przycinanie, kształtowanie, łączenie i montowanie elementów z blachy, ale musi też radzić sobie z tymi częściami, które zrobione są z tworzyw sztucznych.

Książka Poradnik blacharza samochodowego pozwala na zdobycie i poszerzenie wiedzy na temat remontów aut. Autor Bogusław Raatz prowadzi działalność wdrożeniowo – szkoleniową oraz handlową w dziedzinie wyposażenia warsztatów blacharsko-lakierniczych

 

Informacje zawarte w książce:

1. Wstęp. Od autora

2. Organizacja warsztatu blacharskiego - niezbędnik blacharza

Dopiero zakup narzędzi wraz ze szkoleniem daje właściwe efekty stosowania nowoczesnych technologii. Warto skorzystać ze szkoleń i zakupów w profesjonalnych firmach, które oprócz narzędzi oferują także wiedzę

3. Budowa karoserii. Co trzeba wiedzieć przed naprawą

4. Proces likwidacji szkody powypadkowej
4.1. Przyjęcie samochodu do naprawy
4.2. Naprawa
4.3. Montaż samochodu
4.4. Przekazanie samochodu klientowi

5. Pomiar trójwymiarowy karoserii
5.1. Pomiar trójwymiarowy
5.2. Symulacja kształtu
5.3. Komputerowe systemy pomiarowe

6. Naprawy główne na ramach naprawczych
6.1. Montaż samochodu na ramie naprawczej
6.2. Naprawa i pomiar na ramie naprawczej
6.3. Podgrzewanie elementów podczas naprawy
6.4. Pamięć kształtu

7. Niewielkie i średnie naprawy karoserii
7.1. Naprawy panelowe
7.2. Zgrzewanie
7.3. Spawanie MIG/MAG i TIG
7.4. Lutospawanie
7.5. Cięcie plazmą
7.6. Wymiana elementów karoserii

8. Dane porównawcze - karty pomiarowe

9. Wykrywanie ukrytych wad karoserii

10. BHP czyli jak być mądrym przed szkodą

11. Jak budować markę warsztatu – kilka porad



Wiadomość z dnia: 25-11-2011, 04:18
SCHEMAT ELEKTRYCZNY VOLVO S60

SCHEMAT ELEKTRYCZNY VOLVO S60

W ofercie księgarni www.motowiedza.pl znajdują się miesięczniki AutoElektro w których można znaleźć, miedzy innymi schemat elektryczne do wybranych modelów samochodów. W numerach 125 i 126 wydanych w marcu i kwietniu 2011 roku, przedstawiono schematy i opis instalacji elektrycznej samochodów Volvo S60 i Volvo S80 modele od 2003 roku z silnikami wolnossacymi i doładowanymi BI-FUEL, DIESEL COMMON RAIL  Kupując zestaw (Autoelektro nr.125 i Autoelektro nr.126) płacisz tylko 49,60 zł plus koszt wysyłki

Zawartość miesięczników dotycząca instalacji elektrycznych Volvo

Autoelektro nr. 125 – cena jednego numeru 26,90 zł

ü  Przedstawienie komponentów

ü  Złącza i kolory przewodów

ü  Skróty i rozmieszczenia głównych jednostek sterujących

ü  Tabela bezpieczników w przedziale silnika 11A

ü  Tabela bezpieczników w przedziale silnika 11B

ü  Tabela bezpieczników w przedziale silnika 11C

ü  Tabela bezpieczników przedziału bagażnika 11E

ü  Tabela bezpieczników przedziału bagażnika 11D

ü  Położenie bezpieczników 11C

ü  Położenie bezpieczników 11D

ü  Położenie bezpieczników 11E

ü  Położenie przekaźników w przedziale silnika

ü   Położenie przekaźników w przedziale kabiny

ü  Położenie przekaźników w przedziale bagażnika

ü  Położenie przekaźników blokady drzwi

ü  Złącza jednostki sterującej 15/31 w przedziale silnika

ü  Schemat instalacji elektrycznej Volvo S60-S80: wewnętrzny jednostki sterującej 15/31 w przedziale silnika

ü  Schemat instalacji elektrycznej Volvo S60-S80: automatyczna skrzynia biegów 4T65EV i AW55-50SN/AW50 AWD

ü  Schemat instalacji elektrycznej Volvo S60-S80: Linie CAN

ü  Schemat instalacji elektrycznej Volvo S60-S80: moduł CEM ( centralny moduł elektroniczny)

ü  Schemat instalacji elektrycznej Volvo S60-S80: moduł REM (moduł elektroniczny tylny)

ü  Schemat instalacji elektrycznej Volvo S60-S80: złącze diagnostyczne – SHIFT LOCK

ü  Schemat instalacji elektrycznej Volvo S60-S80: rozruch i ładowanie – rozdział zasilania część przednia

ü  Schemat instalacji elektrycznej Volvo S60-S80: rozdział zasilania część tylna – moduł akcesoriów

ü  Położenie komponentów w kolejności numeracji

ü  Otwieranie garażu, EPS (elektryczne wspomaganie układu kierowniczego)

AutoElektro nr.126 – cena jednego numeru 26,90 zł

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: sterowanie silnikiem benzynowym 5 cylindrów z klimatyzacją

ü   Schemat elektryczny Volvo S60-S80: sterowanie silnikiem benzynowym 5 cylindrów turbo z klimatyzacją

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: sterowanie silnikiem benzynowym 6 cylindrów turbo z klimatyzacją

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: sterowanie silnikiem benzynowym 6 cylindrów wolnossący z klimatyzacją

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: sterowanie silnikiem BI - FUEL (Metan) 5 cylindrów z klimatyzacją

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: sterowanie silnikiem BI - FUEL (LPG) 5 cylindrów z klimatyzacją

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80:  sterowanie silnikiem Diesla 5 cylindrów z klimatyzacją

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: chłodzenie silników : BZ 5 cylindrów wolnossący i BI - FUEL , Turbo I 6 cylindrów , Diesel - reflektor - światła przeciwmgłowe tylne

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: Reflektor BI-Xenon - światła przeciwmgłowe przednie - światła pozycyjne przednie - światła pozycyjne tylne - oświetlenie tablicy rejestracyjnej - światła stop

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80:  kierunkowskazy przednie i tylne - światła cofania - regulacja wysokości reflektorów - klakson

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: Oświetlenie wnętrza

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: Spryskiwacze reflektorów - wycieraczki i spryskiwacze szyby przedniej - code - gniazda prądowe

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: ABS + DSTC

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: Klimatyzacja ręczna i automatyczna

ü  Schemat elektryczny Volvo S60-S80: Poduszki powietrzne i napinacze

ü  Legenda komponentów Volvo S40-S80 modele wychodzące od 2003 roku



Wiadomość z dnia: 22-11-2011, 03:11
Strona: 1 2 3 [4] / 4
© MOTOWIEDZA. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.