OPIS
PRODUKTU
GAŹNIKI I KATALIZATORY. SPRAWDZANIE I REGULACJA
Zasady tworzenia mieszanki palnej. Przegląd danych regulacyjnych gaźnika. Gaźnik sterowany elektronicznie - układ Ecotronic. Sprawdzanie i regulacja gaźników sterowanych elektronicznie. Zamontowanie układu recyrkulacji spalin w użytkowanym samochodzie. Gaźniki i układy katalitycznego dopalania spalin w samochodach japońskich. Katalityczne dopalanie spalin. Wyposażenie gaźnikowego silnika samochodowego w reaktor kataliczny trzyfunkcyjny. Okresowe specjalne badania czystości spalin (ASU).
Książka Gaźniki i katalizatory. Sprawdzanie i regulacja. Budowa, zasady działania oraz sprawdzania i regulacji elektronicznie sterowanych gaźnikowych układów zasilania na przykładzie układów Ecotronic (seria 2B-E i 2E-E) firmy Pierburg GmbH, stosowanych w samochodach produkcji niemieckiej - BMW 316, BMW 518, Audi 80 1.6, Volkswagen Golf 1.6, Volkswagen Passat 1.6, Mercedes-Benz 190 (serii W201), Mercedes-Benz 200 (serii W124), Opel Kadett 1.8, Opel Vectra 1.8 oraz Opel Omega 1.8, wyposażonych w katalizatory spalin - oraz elektronicznie sterowanych gaźnikowych układów zasilania samochodów japońskich wyposażonych w katalizatory spalin, na przykładzie rozwiązań stosowanych w samochodach Toyota. W książce opisano także budowę i działanie układów katalitycznego oczyszczania spalin oraz zasady i sposób przeprowadzania kontroli czystości spalin (kontrola ASU).
SPIS TREŚCI:
PRZEDMOWA
ZASADY TWORZENIA MIESZANKI PALNEJ
Paliwo do silników o zapłonie iskrowym
Szkodliwe składniki spalin
Tlenek węgla (CO)
Niespalone węglowodory (HC)
Tlenki azotu (NO,)
Inne toksyczne składniki spalin
Przepisy prawne
Własności gaźników w długim okresie użytkowania
Wymagania konstrukcyjne dotyczące współczesnych gaźników
Rozwiązania elementów konstrukcyjnych gaźników
PRZEGLĄD DANYCH REGULACYJNYCH GAŹNIKA
GAŹNIK STEROWANY ELEKTRONICZNIE — UKŁAD ECOTRONIC
Uwagi ogólne
Struktura układu Ecotronic
Funkcje układu Ecotronic
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego
Sterowanie charakterystyką silnika w całym zakresie jego pracy
Sterowanie składem mieszanki podczas rozruchu i nagrzewania silnika
Wzbogacanie mieszanki podczas przyspieszania
Odcinanie dopływu paliwa podczas hamowania silnikiem
Regulacja stałego składu mieszanki
Odcinanie dopływu paliwa po unieruchomieniu silnika
Sterowanie podgrzewaniem przewodu dolotowego
Sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu w całym zakresie pracy silnika
Zabezpieczenie silnika przed rozbieganiem
Samodiagnozowanie układu Ecotronic
Sterowanie recyrkulacją spalin
Możliwość adaptacji układu Ecotronic
Urządzenia wykonawcze układu tworzenia mieszanki Ecotronic
Budowa gaźnika Pierburg 2B-E
Zespoły specjalne połączone z gaźnikiem
Działanie elementów gaźnika Pierburg 2B-E
Elektronicznie sterowany gaźnik Pierburg 2E-E
Funkcje układu
Budowa gaźnika Pierburg 2E-E
Zespoły specjalne połączone z gaźnikiem
Działanie gaźnika Pierburg 2E-E
SPRAWDZANIE I REGULACJA GAŻNKÓW STEROWANYCH ELEKTRONICZNIE
Sprawdzanie i regulacja gaźnika wymontowanego
Sprawdzanie wiązki przewodów elektrycznych
Wykrywanie niesprawności układu Ecotronic
Samodiagnozowanie układu Ecotronic na przykładzie
samochodu Opel Kadett
Ustalanie usterek
ZAMONTOWANIE UKŁADU RECYRKULACJI SPALIN W UŻYTKOWANYM SAMOCHODZIE
Układ recyrkulacji spalin firmy Pierburg
Układ recyrkulacji spalin Synodar
Układ recyrkulacji spalin ReNO, firmy Solex
GAŹNIKI I UKŁADY KATALITYCZNEGO DOPALANIA SPALIN W SAMOCHODACH JAPOŃSKICH
Zamknięty układ odpowietrzania komory korbowej (PCV)
Układ pochłaniania par paliwa ze zbiornika (EVAP)
Nastawnik przepustnicy
Podciśnieniowe przestawianie kąta wyprzedzenia zapłonu (SC)
Układ recyrkulacji spalin (EGR)
Układ dodatkowego powietrza przed katalizatorem utleniającym (AS)
Reaktor katalityczny potrójnego działania (utleniająco-redukujący)
Układ regulacji składu mieszanki za pomocą dodatkowego powietrza
Układ podgrzewania powietrza dolotowego (HAI)
Układ kompensacji ilości powietrza zasysanego na biegu jałowym w wysokiej temperaturze (HIC)
Urządzenie otwierania przesłony rozruchowej
Urządzenia opóźniające zamykanie przesłony rozruchowej (SB)
Pomocnicza pompa przyspieszająca (AAP)
Podgrzewanie mieszanki w gaźniku (CMH)
Odcinanie dopływu paliwa podczas hamowania silnikiem
KATALITYCZNE DOPALANIE SPALIN
Działanie katalizatora
Procesy zachodzące w reaktorze i typy katalizatorów
Katalizator utleniający (pojedynczego działania)
Reaktor podwójnego działania
Pojedynczy reaktor z katalizatorem wielofunkcyjnym
Sposób działania
Nośnik katalizatora
Warstwa substancji katalitycznej
Reakcje chemiczne w reaktorze katalitycznym
Obudowa katalizatora
Toksyczne składniki spalin
Pomiar zawartości toksycznych składników spalin
Przegląd sposobów oczyszczania spalin
Sposoby katalitycznego oczyszczania spalin
Układ katalityczny z sondą lambda
Układ regulacji składu mieszanki z sondą lambda
Wpływ temperatury na pracę sondy lambda
Benzyna bezołowiowa
Zabudowa reaktora katalitycznego w samochodzie
WYPOSAŻENIE GAŹNIKOWEGO SILNIKA SAMOCHODOWEGO W REAKTOR KATALITYCZNY TRZYFUNKCYJNY OKRESOWE SPECJALNE BADANIA CZYSTOŚCI SPALIN (ASU)
Próba ASU 1
Placówki uprawnione do przeprowadzania kontroli ASU
Przebieg kontroli ASU 1
Przebieg kontroli ASU 2
SKOROWIDZ
MATERIAŁY ŹRÓDŁOWE
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.