OPIS
PRODUKTU
DYNAMIKA PNEUMATYCZNEGO KOŁA JEZDNEGO
Ogumienie jest jednym z najważniejszych elementów pojazdu samochodowego
W książce przedstawiono budowę i właściwości pneumatycznego koła jezdnego. Omówiono charakterystyki ogumienia w różnych stanach statycznych i dynamicznych obciążeń z uwzględnieniem stanu nawierzchni. Zamieszczono opisy nowoczesnych modeli tarcia, poczynając od modelu Coulomba, na którym oparto część modeli złożonych, a skończywszy na modelu Maxwella. Zaprezentowano także znane modele tarcia (przyczepności) ogumienia samochodowego (LuGre, Wiegnera/Uffelmanna, Pacejki i model z relaksacją sił przyczepności). Omówiono różne modele struktury ogumienia, m.in. płaski model analityczny, przestrzenny model wieloelementowy, model powłokowy i model FE. W książce znajduje się także opis autorskiego modelu tarcia EXP koła jezdnego napędzanego, opracowanego na podstawie badań doświadczalnych.
Bardzo ciekawa jest ta część pracy, gdzie przeprowadzono analizę dynamiki ruchu pojazdów wyczynowych typu Top Fuel Dragster, a także przedstawiono teorię elastycznego koła jezdnego (pędu bieżnika) opracowaną przez Halluma, umożliwiającą zinterpretowanie zjawisk dynamicznych towarzyszących ruszaniu. Na zakończenie opisano historię koła jezdnego.
Spis treści:
Wprowadzenie
Wstęp
Ogólna budowa opony
Charakterystyka opony radialnej
Oznaczenia opon
1. Charakterystyka ogumienia
Statyka koła jezdnego
Kinematyka koła jezdnego
Dynamika koła jezdnego. Napęd
Dynamika koła jezdnego. Hamowanie
Dynamika koła jezdnego. Ruch krzywoliniowy
Dynamika koła jezdnego. Złożony stan obciążenia
Dynamika koła jezdnego. Ruch po nawierzchni mokrej
2. Modele tarcia
Tarcie
Tarcie posuwiste
Tarcie toczone
Tarcie aerodynamiczne i hydrodynamiczne
Model tarcia Coulomba
Model tarcia Karnoppa
Model tarcia Dahla
Model tarcia LuGre
Rotacyjny model LuGre
Model elastoplastyczny
Model tarcia Lueven
Model tarcia Maxwella
3. Modele tarcia ogumienia
Model LuGre z tarciem skupionym (Lumped LuGre Model)
Model LuGre z tarciem rozłożonym ( Distributed LuGre Model)
Model 3D LuGre ( 3D Dynamic Tire/Road Friction Model)
Model ogumienia Wiegnera-Uffelmanna
Model Pacejki (MF 0 Magic Formula)
Model termodynamiczny opony
Dynamiczne modele ogumienia z relaksacją sił przyczepności
4. Modele struktury ogumienia
Modele struktury z radialnymi sprężynami (Radial Spring Model)
Model zderzeniowy
Model ze sztywnym opasaniem (Rigid-Ring Comfort Model)
Model opony z elastycznym opasaniem (Flexible Ring Tyre Model)
Model przestrzenny wieloelementowy z elementami masowymi
Model powłokowy
Model oparty na metodzie elementów skończonych FE 114
Model analityczny płaski z radialnymi i obwodami sprężynami
Model „szczotka” (Brush Tire Model)
5. Model Koła Jezdnego napędzanego
Badania doświadczalne procesu ruszania pojazdu kołowego
Eksperymentalny model tarcia EXP
Wyniki symulacji komputerowej procesu napędu koła jezdnego z modelem tarcia EXP
6. Koło jezdne Top Fuel Dragstera
Wymagania regulaminu technicznego odnośnie do dragstera Top Fuel – Drag Racing – 01-04-02
Budowa Top Fuel Dragstera
Analiza dynamiki ruchu drag stera TF
Teoria elastycznego napędzanego koła jezdnego drag stera wg Chacka Halluma. Teoria pędu bieżnika opony
7. Historia koła jezdnego
Skorowidz
Odbiorcy książki:
Książka jest adresowana do studentów i pracowników naukowych zajmujący się zagadnieniami mechaniki pojazdu kołowego, a także pracowników przemysłu motoryzacyjnego.
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.