MOTOWIEDZA - Internetowa Księgarnia Motoryzacyjna
Promocja! FORD RANGER / EXPLORER / MOUNTAINEER (1991-1999) - instrukcja obsługi i naprawy Chilton w cenie 120,34 zł !
Witamy w Księgarni Motowiedza! Sprzedajemy literaturę techniczną i motoryzacyjną wydawnictw: Auto, WKŁ, Haynes, Motomarketing i AutoElektro. Oferujemy książki typu sam naprawiam samochód, budowa i eksploatacja oraz obsługa i naprawa. Zapewniamy szybką dostawę oraz konkurencyjne ceny - Serdecznie zapraszamy do zakupów!
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Wybierz kategorię
- Dane naprawcze
- Diagnoza i regulacja silnika
LUDZIE TWORZĄCY HISTORIĘ MOTORYZACJI
Wydawnictwo
Towar dnia
136,00 zł
88,30 zł
Ostatnio oglądane
Wybierz markę swojego auta
AUDI książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik CITROEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik BMW książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik DAEWOO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FIAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FORD książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FSO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik HONDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MAZDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MERCEDES książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik OPEL książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik NISSAN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik PEUGEOT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik RENAULT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SEAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik TOYOTA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SKODA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik VOLKSWAGEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik
Język
PolskiEnglish
Informacje o produkcie
SILNIK DIESLA WTRYSK BEZPOŚREDNI DIAGNOZWANIE TYPOWYCH USTERK
Wydawnictwo: Instalator Polski
Autor
ISBN
2005/01
Liczba stron
58
Oprawa
koperta cd
Format
CD-ROM
Rok wydania
2005
Język
polski
Cena
Produkt archiwalny

OPIS
PRODUKTU

SILNIK DIESLA WTRYSK BEZPOŚREDNI DIAGNOZWANIE TYPWYCH USTERK

W tym Poradniku zostaną przedstawione układy wtryskowe z pompą VP44 stosowane w samochodach Audi, BMW, Ford, Opel oraz układy wtryskowe Common Rail w Mercedesach.

 

Spis treści

Wstęp  

1. Pompa VP44

1.1. Dwie generacje pomp VP44

Rys.1.1. Przykład układu wtryskowego z pompą Bosch VP44 oraz oddzielnymi

             sterownikami silnika i pompy, zastosowanego w samochodzie

             dostawczym z silnikiem Diesla o wtrysku bezpośrednim (źródło: Bosch)

Rys. 1.2. Przykład układu wtryskowego z pompą Bosch VP44 i jednym

             sterownikiem PSG16, zastosowanego w samochodzie dostawczym

             z silnikiem Diesla o wtrysku bezpośrednim (źródło: Bosch)

1.2. Zasilanie pompy wtryskowej paliwem

Rys. 1.3. Rozdzielaczowa pompa wtryskowa Bosch VP44 - S3 z trzema

             tłoczkami promieniowymi, zastosowana w samochodzie

             Audi 2.5 V6 TDI (źródło: Audi)

Rys. 1.4. Zasilanie paliwem pompy wtryskowej VP44 (źródło: Bosch)

1.3. Budowa i działanie pompy VP44  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9

Rys. 1.5. Głowica rozdzielcza pompy - faza napełniania przestrzeni

             wysokiego ciśnienia

1.4. Sterowanie pompą  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11

Rys. 1.6. Widok pompy VP44 wymontowanej z silnika

Rys. 1.7. Sterowanie silnika i elementy układu wtryskowego z pompą VP44

             i ze sterownikiem PSG16

1.5. Regulowanie początku tłoczenia  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12

Rys. 1.8. Schemat działania przestawiacza wtrysku

1.6. Układy recyrkulacji spalin i doładowania  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13

Rys. 1.9. Układ recyrkulacji spalin AGR (na przykładzie samochodu Opel Zafira)

1.7. Odpowietrzanie pompy wtryskowej VP44  . . . . . . . . . . . . . . . . . .  14

Rys. 1.10. Turbosprężarka typu VTG o zmiennej geometrii dolotu

Rys. 1.12. Dwusprężynowy wtryskiwacz paliwa

Rys. 1.11. Napełnianie paliwem i odpowietrzanie pompy wtryskowej

Rys. 1.13. Jednosprężynowy wtryskiwacz paliwa z indukcyjnym czujnikiem

               wzniosu igły

1.8. Wtryskiwacze  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14

Rys. 1.14. Umiejscowienie wtryskiwacza dwusprężynowego

              w silniku Opel X20DTL

1.9. Samodiagnozowanie  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15

Rys. 1.15. Rozmieszczenie głównych podzespołów układu wtryskowego

               z pompą VP44 na przykładzie samochodu Opel z silnikiem X20DTL

Rys. 1.16. Obydwa czujniki położenia pedałów

1.10. Sprawdzanie podzespołów  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16

Rys. 1.17. Przykład czujnika położenia ZZ i prędkości obrotowej wału korbowego

Rys. 1.18. Przykład czujnika położenia pedału przyspieszenia z obrotowym

                potencjometrem ślizgowym.

Rys. 1.19. Charakterystyka czujnika temperatury cieczy chłodzącej

               (Audi V6 2,5 TDI)

Rys. 1.20. Zmiany napięcia sygnału masowego przepływomierza

               powietrza przy różnych prędkościach obrotowych (Audi V6 2,5 TDI).

Rys. 1.21. Przebieg prądu elektromagnetycznego zaworu wysokiego ciśnienia.

1.11. Zestawienie samochodów z pompą VP 44  . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21

Rys. 1.22. Pompa VP44 stosowana w silniku Duratorq samochodów

               Ford Mondeo 2.0 Di

Rys. 1.23. Silnik 2.0 DTi z chłodzeniem powietrza doładowanego stosowany

                w samochodach Opel

2. CDI w samochodach Mercedes-Benz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26

Rys. 2.1. Przekrój poprzeczny silnika OM611 montowanego w samochodach

             Mercedes-Benz C200 CDI oraz C220 CDI

Rys. 2.2. Ogólny schemat poglądowy układu Common Rail (rys. Bosch)

2.1. Obwód niskiego ciśnienia  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28

Rys. 2.3. Schemat układu wtryskowego CDI 2

Rys. 2.4. Schemat układu wtryskowego CDI 2 w silniku OM611 w modelu

              Klasy C

Rys. 2.5 Układ wtryskowy CDI V1 stosowany w silniku628.960 w Klasie S

Rys. 2.6. Przekrój przez układ podgrzewania paliwa umieszczony w zbiorniku

              z płynem chłodzącym silnik

Rys. 2.7. Schemat układu wtryskowego CDI 3 w silniku OM648

2.2. Obwód wysokiego ciśnienia  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30

Rys. 2.8. Pompa wysokiego ciśnienia jest pompą promieniową

             z trzema tłoczkami rozstawionymi pod kątem 120°

Rys. 2.9. Podstawowe elementy układu wtryskowego CDI stosowanego

              w modelu Klasy A

Rys. 2.10. Regulacja ciśnienia paliwa  w zasobniku odbywa się przez

               zmienianie wielkości przekroju otworu w zaworze regulacji

               dawkowania.

Rys. 2.11. Widok pompy wysokiego ciśnienia układu CDI 3 zblokowanej z

               zębatą pompą paliwa

Rys. 2.12. Przekrój wtryskiwacza układu wtryskowego CDI i CDI 2

Rys. 2.13. Przekrój wtryskiwacza układu wtryskowego CDI 3

Rys. 2.14. Zasada działania wtryskiwacza. Przebieg prądu sterowania przy

               nagłym wciśnięciu pedału przyspieszenia.

2.3. Wtryskiwacze   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33

Rys. 2.15. Widok wtryskiwaczy drugiej generacji (fot. Bosch)

Rys. 2.16. Wtryskiwacz, świeca żarowa, rozrząd i tłok

               w silnikach 611, 612, 613, 628, 646, 647, 648.

Rys. 2.17. Porównanie oznaczeń na wtryskiwaczach

                układów CDI 2 (A) i CDI 3 (B)

2.4. Układ sterowania  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36

Rys. 2.18. Czujniki wysyłające sygnały do sterownika o stanie silnika 611.980

Rys. 2.19 Elementy wykonawcze odbierające sygnały

               od sterownika, silnik 611.980:

Rys. 2.20. Przepływ sygnałów w układzie sterowania silnika 646

Rys. 2.21. Wyjścia i wejścia sygnałów do sterownika CR3

             układu wtryskowego CDI 3

2.5. Samodiagnostyka i tryb awaryjny  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38

Rys. 2.22. Schemat zasilania prądem sterownika CR3

               układu wtryskowego CDI 3

Rys. 2.23. Obraz sygnału z czujnika prędkości obrotowej i

               położenia wału korbowego (L5, nazywanego

               także czujnikiem położenia ZZ)

Rys. 2.24. Schemat synchronizacji sygnałów prędkości obrotowej

               silnika i położenia ZZ

2.6. Sprawdzanie czujników i nastawników  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40

Rys. 2.25 Lokalizacja czujnika położenia wału korbowego i jego

              schemat elektryczny

Rys. 2.26. Zasada działania czujnika położenia wałka rozrządu (B6/1)

              i jego schemat elektryczny

Rys. 2.27. Rozmieszczenie podstawowych elementów układu Common Rail.

Rys. 2.28. Budowa masowego przepływomierza powietrza (B48)

Rys. 2.29. Schemat elektryczny przepływomierza powietrza (B2/5)

Rys. 2.30. Schemat elektryczny czujnika oleju (B40)

Rys. 2.31. Przykłady sygnałów wysyłanych przez czujnik oleju (B40)

Rys. 2.32. Czujnik położenia pedału przyspieszenia pracuje z dwoma

                czujnikami Halla

Rys. 2.33. Schemat elektryczny czujnika położenia pedału przyspieszenia B37/3,

              stosowanego w układach wtryskowych CDI 3

Rys. 2.34. Schematy elektryczne czujników temperatury i oznaczenia ich styków

Rys. 2.35. Zawór regulacyjny ciśnienia paliwa starego typu i

               schemat elektryczny zaworu

Rys. 2.36. Sterowanie podciśnieniowe przepustnicami w kolektorze dolotowym.

               Silnik 611

Rys. 2.37. Silnik OM 668 CDI  do Klasy A

3. Diagnozowanie typowych usterek   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47

Rys. 3.2. Schemat próbnika z objętościomierzem,

             na przykładzie EPS 100 firmy Bosch

Rys. 3.3. Sprawdzanie dawkowania paliwa na stole probierczym

Rys. 3.4. Dużo informacji o działaniu przepływomierza powietrza dostarcza

              obraz z oscyloskopu

Tablica wykrywania usterek

 

Przełomem w dziedzinie silników wysokoprężnych do samochodów osobowych było zastosowanie wtrysku bezpośredniego. Jak wiadomo, silniki o wtrysku do komory spalania umieszczonej w tłoku  mają  większą  sprawność i dzięki temu są bardziej ekonomiczne niż silniki o wtrysku pośrednim. Wadą spalania nie w komorze wstępnej jest wyższy poziom hałasu i problem czystości spalin. Wady te udało się usunąć po wprowadzeniu wysokich ciśnień wtrysku, elektronicznych układów regulacji i wtrysku wstępnego. Po raz pierwszy wtrysk bezpośredni pojawił się w modelu Fiat Croma TDI w 1988 r., jednak wynalazek ten rozpropagował Volkswagen. Pierwszy silnik wysokoprężny VW TDI z wtryskiem  bezpośrednim i w pełni elektronicznym sterowaniem został zaprezentowany publicznie na IAA we Frankfurcie w 1989  r. Silnik TDI  zapowiadał wtedy prawdziwą rewolucją w budowie silników wysokoprężnych. Mogła ona dokonać się jednak tylko dzięki temu, że również inni producenci podjęli produkcją takich silników. Wszyscy oni przyczynili sie do powstania całkiem nowego wizerunku silnika  wysokoprężnego: kiedyś powolny, hałaśliwy i twardo pracujący dziś jest ˝wawy, komfortowy i bardzo oszczędny.

PRODUKTY
POKREWNE

INNI KLIENCI
KUPILI RÓWNIEŻ

Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Haynes Publishing
Książka serwisowa, instrukcja napraw i eksploatacji oraz obsługa techniczna motocykla Kawasaki Vulcan VN 1500 oraz Kawasaki Vulcan VN 1600, modele produkowane od 1987 do 2008 roku. Instrukcja w języku angielskim wydawnictwa Haynes.

ZAPYTAJ O
PRODUKT

GALERIA

Galeria

PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA

PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU

W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
  • Przesyłka krajowa
    • Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
    • Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
  • Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
  • Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.

OPINIE O
PRODUKCIE

Dodaj Komentarz
Ocena
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
© MOTOWIEDZA. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.