OPIS
PRODUKTU
SAMOCHODOWE SIECI INFORMATYCZNE W SAMOCHODACH
Poradni Serwisowy nr. 5/2005. Kompendium praktycznej wiedzy warsztatowej oferowany w www.motowiedza.pl dostępny tylko w wersji elektronicznej (płyta CD)
· Magistrale informacyjne
· Magistrale CAN
Najpopularniejszą magistralą stosowaną w motoryzacji jest magistrala CAN (Control Area Network). Standard CAN został opracowany przez firmę Rober Bosch GmbH w 1986 r. …
· Rodzaje magistrali CAN
· Systemy połączeń komponentów magistrali CAN
- Struktura pierścieniowa
- Struktura linearna
- Struktura gwiaździsta
· Budowa magistrali CAN
· Protokół transmisji danych magistrali CAN
· Możliwości i ograniczenia Magistrali CAN
· Przykładowe uszkodzenia magistrali CAN
- Zwarcie przewodów CAN-High z CAN-Low
- Zwarcie przewodu CAN-High z plusem zasilania
- Zwarcie przewodu CAN-High z masą
- Zwarcie przewodu CAN-Low z plusem zasilania
- Zwarcie przewodu CAN-Low z masą
- Zwarcie przewodów CAN-High z CAN-Low przez opór
- Zwarcie przewodu CAN-High z plusem zasilania przez opór
- Zwarcie przewodu CAN-High z masą przez opór
- Zwarcie przewodu CAN-Low z plusem zasilania przez opór
- Zwarcie przewodu CAN-Low z masą przez opór
- Przerwa w przewodzie CAN-High lub CAN-Low
- Uszkodzenie transceivera
· Sieci lokalne
Magistrala CAN, pomimo swojej uniwersalności, nie nadaje się do łączenia wszystkich sterowników w pojeździe. Wszędzie tam, gdzie wymagane jest sterowanie niewielką liczbą prostych układów, implementacja w każdym z nich sterownika CAN jest zbyt droga. Dlatego opracowano magistralę, która nadaje się idealnie do łączenia kilku nieskomplikowanych podzespołów w lokalną sieć współpracującą z magistralą CAN i jednocześnie odciążającą ją.
· Sieci LIN
- Budowa magistrali LIN
- Protokół sieci LIN
- Problemy z transmisją danych w magistrali LIN
· Sieci optyczne
Przyjęty nie tak dawno standard CAN wydawał się początkowo rozwiązaniem najlepszym z możliwych. Jednak w krótkim czasie okazało się, że nie spełnia on wszystkich oczekiwań konstruktorów. Wprowadzenie dużej liczby multimediów do samochodu, a co za tym idzie duże szybkości transferu przy jednoczesnym eliminowaniu zakłóceń, pokazało, że magistrala CAN jest zbyt wolna i nie sprawdza się w tego typu zastosowaniach. Projektanci postanowili zastąpić przesył sygnałów w postaci impulsów elektrycznych falą świetlną, a „skrętkę” zamienić na światłowód. Rozwiązanie to, znane głównie z telekomunikacji, dawało podwójną korzyść: znacznie zwiększono możliwości transferu danych oraz wyeliminowano wpływ zakłóceń elektromagnetycznych. Nad tego typu projektami pracowało wiele firm, co w efekcie przyniosło opracowania kilku odrębnych standardów sieci informatycznych, projektowanych pod kątem konkretnych zastosowań.
PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA
PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU
W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
- Przesyłka krajowa
- Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
- Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
- Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.