MOTOWIEDZA - Internetowa Księgarnia Motoryzacyjna
Katalog » BUDOWNICTWO LĄDOWE I KOLEJNICTWO
Witamy w Księgarni Motowiedza! Sprzedajemy literaturę techniczną i motoryzacyjną wydawnictw: Auto, WKŁ, Haynes, Motomarketing i AutoElektro. Oferujemy książki typu sam naprawiam samochód, budowa i eksploatacja oraz obsługa i naprawa. Zapewniamy szybką dostawę oraz konkurencyjne ceny - Serdecznie zapraszamy do zakupów!
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Wybierz kategorię
- Dane naprawcze
- Diagnoza i regulacja silnika
Wydawnictwo
Towar dnia
136,00 zł
88,30 zł
Ostatnio oglądane
Wybierz markę swojego auta
AUDI książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik CITROEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik BMW książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik DAEWOO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FIAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FORD książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FSO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik HONDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MAZDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MERCEDES książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik OPEL książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik NISSAN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik PEUGEOT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik RENAULT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SEAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik TOYOTA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SKODA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik VOLKSWAGEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik
Język
PolskiEnglish
Informacje o produkcie
TECHNOLOGIA WARSTW ASFALTOWYCH PROMOCJA!
Dostępność: Wysyłka w ciągu 24h
Dostępna ilość: 3
Wydawnictwo: Wydawnictwo WKŁ
Autor
ISBN
978-83-206-1540-1
Liczba stron
406
Oprawa
twarda
Format
B5 (176×250mm)
Rok wydania
2011
Język
polski
Cena
Ilość
78,75 zł
69,30 zł

OPIS
PRODUKTU

TECHNOLOGIA WARSTW ASFALTOWYCH

Asfalty drogowe. Dodatki i modyfikatory do asfaltów drogowych i mieszanek mineralno-asfaltowych. Asfalty modyfikowane polimerami. Skały i kruszywa. Mieszanki mineralne i mineralno-asfaltowe. Walka z WMB (Wytwórnią Mieszanek Bitumicznych). Przygotowanie podłoża. Wykonywanie nawierzchni. Jak żyć i przetrwać na kontrakcie.

Praktyczny poradnik zawodowy będący rozszerzeniem książki Krzysztofa Błażejowskiego i Stanisława Styka pt. „Technologia warstw bitumicznych”, zawierający połączenie wiedzy teoretycznej z praktyką, dotyczący całokształtu zagadnień związanych z technologią nawierzchni drogowej. Opisano asfalty drogowe, dodatki i modyfikatory do asfaltów drogowych i mieszanek mineralno-asfaltowych, asfalty modyfikowane polimerami, skały i kruszywa oraz ich rodzaje, praktykę projektowania i produkcję mieszanek mineralno-asfaltowych. Całość zilustrowano wieloma przykładami praktycznymi z uwzględnieniem badań nawierzchni metodami wiodącej firmy w tej dziedzinie (BP Polska). Uwzględniono nowe normy zgodne z normalizacją Unii Europejskiej i najnowsze technologie produkcji warstw bitumicznych. W książce "Technologia warstw asfaltowych. Poradnik" omówiono zastosowanie norm europejskich do nawierzchni asfaltowych. Szczególnie rozszerzono część poświęconą normie dla kruszyw do mieszanek mineralno-asfaltowych PN-EN 13043:2004 (rozdział 4 - Kruszywa). Dodano także dwa nowe rozdziały: rozdział 7 "Przygotowanie podłoża", rozdział 9 "Jak żyć i przetrwać na kontrakcie".

Odbiorcy książki: pracownicy tej branży, specjaliści w dziedzinie nawierzchni drogowej, a także studenci wyższych uczelni technicznych na kierunku inżynierii lądowej.

Krzysztof Błażejowski i Stanisław Styk są współautorami nowych rozwiązań technologicznych, wśród których znajduje się pierwsze polskie lepiszcze kolorowe Kameleon. Od 1992 roku zajmowali się wdrażaniem technologii modyfikacji mieszanek mineralno-asfaltowych elastomerami oraz zastosowaniami elastomeroasfaltów.

Technologia warstw asfaltowych

SPIS TREŚCI

Przedmowa
Od autorów

1. Asfalty drogowe
1.1. Co trzeba wiedzieć o budowie i produkcji asfaltu
1.1.1. Budowa asfaltu
1.1.2. Produkcja asfaltu
1.1.3. Wpływ rodzaju ropy naftowej na właściwości asfaltu
1.2. Właściwości asfaltu
1.2.1. Penetracja
1.2.2. Temperatura mięknienia
1.2.3. Temperatura łamliwości wg Fraassa
1.2.4. Indeks Penetracji czyli wrażliwość termiczna
1.2.5. Lepkość
1.3. Karta BTDC i jej zastosowanie
1.4. Mechaniczne właściwości asfaltu
1.5. Adhezja i kohezja asfaltu
1.5.1. Adhezja
1.5.2. Kohezja
1.6. Asfalt w praktyce, czyli co się dzieje w WMB, na budowie i później
1.6.1. Zjawisko starzenia asfaltu
1.6.2. Temperatury technologiczne
1.7. Jak pomieszać dwa asfalty
1.7.1. Penetracja mieszaniny
1.7.2. Temperatura mięknienia PiK mieszaniny
1.7.3. Korzystanie z wykresów - przykład
1.8. Norma asfaltowa PN-EN 12591
1.8.1. Omówienie normy
1.8.2. Przewidywane zmiany w EN 12591
1.9. Funkcjonalne metody klasyfikacji asfaltów
1.9.1. Klasyfikacja funkcjonalna asfaltów według Stella-Qualagon
1.9.2. Klasyfikacja funkcjonalna asfaltów według Superpave (USA)
1.9.3. Metody badań asfaltów zgodne z Superpave
1.9.4. Superpave Plus czyli coś o asfaltach modyfikowanych i asfaltach specjalnych
1.9.5. System PG w Polsce. Korelacje systemu PG z konwencjonalnymi badaniami asfaltów
1.10. Asfalty specjalne
1.10.1. Asfalty kolorowe
1.10.2. Asfalty niskotemperaturowe
1.10.3. Asfalty wielorodzajowe (multigrade)
1.10.4. Asfalty drogowe twarde (projekt normy EN 13924)
1.11. Asfalt spieniony
1.12. Smoła drogowa

2. Dodatki i modyfikatory do asfaltów drogowych i mieszanek mineralno-asfaltowych
2.1. Zamiast wstępu 89
2.2. Dodatek czy modyfikator? Problem z nazwą 89
2.3. Idea 90
2.4. Środki adhezyjne 91
2.4.1. Zawartość środka adhezyjnego w mieszance i sposób jego wprowadzania 91
2.4.2. Termostabilność środków adhezyjnych 92
2.4.3. Uwagi o BHP 93
2.4.4. Środki adhezyjne dostępne w Polsce 94
2.5. Polimery 94
2.5.1. Elastomery 94
2.5.2. Plastomery 97
2.5.3. Kompozyty elastomerów i plastomerów 99
2.5.4. Zastosowanie polimerów 99
2.6. Stabilizatory mieszanek mastyksu grysowego SMA 100
2.6.1. Co to jest SMA i po co stabilizator? 100
2.6.2. Wprowadzenie stabilizatora do mieszanki SMA 100
2.6.3. Określanie optymalnej zawartości stabilizatora w SMA 101
2.6.4. Stabilizatory z włókien celulozowych 101
2.6.5. Stabilizatory z włókien mineralnych 102
2.6.6. Stabilizatory z odpadów skórzanych i włókienniczych 103
2.6.7. Stabilizatory z włókien szklanych 103
2.7. Żywice syntetyczne 103
2.8. Miał gumowy 104
2.9. Związki organo-metaliczne 105
2.10. Asfalteny 105
2.11. Siarka 105
2.12. Gilsonit i Trynidad Epuré 105
2.13. Wapno hydratyzowane 106
2.14. Co i do czego stosować 108
2.15. Dopuszczanie wyrobów budowlanych do obrotu. System europejski i krajowy 108
2.15.1. System europejski 109
2.15.2. System krajowy 111
2.15.3. Jednostki notyfikowane i ocena zgodności 112
2.15.4. „Czarna lista wyrobów” 112
2.16. Dobre rady 113

3. Asfalty modyfikowane polimerami
3.1. Nieco historii zamiast wstępu 115
3.2. Droga do asfaltu modyfikowanego, czyli asfalt drogowy kontra lepiszcze „idealne” 115
3.2.1. Wrażliwość na zmiany temperatury 116
3.2.2. Parametry mechaniczne 117
3.2.3. Odporność na starzenie 118
3.2.4. Adhezja do kruszywa 118
3.3. Co to jest ten asfalt modyfikowany? 118
3.4. Składniki asfaltu modyfikowanego 118
3.4.1. Polimery 119
3.4.2. Asfalt zwykły (bazowy) 119
3.5. Właściwości asfaltu modyfikowanego 120
3.5.1. Konsystencja i wrażliwość termiczna 120
3.5.2. Kohezja 121
3.5.3. Adhezja 123
3.5.4. Sprężystość 123
3.5.5. Wytrzymałość zmęczeniowa 124
3.5.6. Odporność na koleinowanie 125
3.5.7. Starzenie 126
3.6. Trwałość przechowywania polimeroasfaltów na gorąco, czyli problem tzw. stabilności 126
3.6.1. Przyczyny 127
3.6.2. Skutki 129
3.6.3. Jak sobie radzić 129
3.7. Metody badań (kryteria oceny) 130
3.7.1. Badanie stabilności układu asfalt-polimer 130
3.7.2. Badanie nawrotu sprężystego 132
3.7.3. Badanie lepkości dynamicznej asfaltów modyfikowanych 133
3.8. TWT-PAD-2003 135
3.8.1. Elastomeroasfalty 136
3.8.2. Plastomeroasfalty 136
3.9. Projekt normy na polimeroasfalty drogowe prEN 14023 136
3.10. Zastosowanie polimeroasfaltów 139
3.11. Porównanie właściwości elastomeroasfaltów i plastomeroasfaltów 140
3.12. Dobre rady 140

4. Skały i kruszywa
4.1. Wstęp 143
4.2. Skały - podstawowe definicje 143
4.3. Podział skał 145
4.3.1. Skały magmowe 145
4.3.2. Skały osadowe 146
4.3.3. Skały przeobrażone (metamorficzne) 146
4.4. Krótka charakterystyka różnych rodzajów skał 147
4.5. Kruszywa drogowe 154
4.5.1. Jak produkuje się łamane kruszywa drogowe? 154
4.5.2. Nowe normy europejskie - nowa rzeczywistość od 2004 r.
4.5.3. Podział kruszyw - jak było wg PN? 159
4.5.4. Podział kruszyw - jak jest wg PN-EN 162
4.5.5. Definicje i badania materiałów - jak było wg PN? 165
4.5.6. Definicje i badania materiałów - wg PN-EN 13043:2004 168
4.5.7. Definicje i badania materiałów - wg EN 13242:2002 (PN-EN 13242:200x) 198
4.6. Zakończenie przeglądu zmian spowodowanych normami PN-EN 206
4.7. Cechy skał i kruszyw ważne dla technologa nawierzchni 207
4.8. Metoda Superpave dla kruszyw 216
4.8.1. Uziarnienie 217
4.8.2. Kanciastość kruszyw grubych 217
4.8.3. Kanciastość kruszyw drobnych 218
4.8.4. Zawartość części gliniastych 218
4.8.5. Zawartość ziaren nieforemnych 219
4.8.6. Odporność na rozdrabnianie 219
4.8.7. Trwałość 219
4.8.8. Zawartość zanieczyszczeń 219
4.8.9. Powinowactwo z asfaltem 219

5. Mieszanki mineralne i mineralno-asfaltowe
5.1. Mieszanki mineralne 221
5.1.1. Trochę historii i definicji 221
5.1.2. Uziarnienie mieszanek 226
5.1.3. Metody projektowania składu mieszanek mineralnych 227
5.2. Mieszanki mineralno-asfaltowe 229
5.2.1. Podział mieszanek 229
5.2.2. Cienkie warstwy ścieralne ,,na gorąco” 232
5.3. Projektowanie składu mieszanki mineralno-asfaltowej 235
5.3.1. Projekt mieszanki mineralnej 236
5.3.2. Wyznaczenie zawartości asfaltu w mieszance mineralno-asfaltowej 245
5.3.3. Posługiwanie się wskaźnikiem sztywności Marshalla 260
5.4. Superpave 266
5.4.1. Poziomy projektowania 270
5.4.2. Projektowanie mieszanek 270
5.4.3. Sprzęt badawczy 273
5.5. Pakiet norm prEN13108x 281
5.6. Dobre rady 285

6. Walka z WMB (Wytwórnią Mieszanek Bitumicznych)
6.1. Budowa i działanie WMB 287
6.2. Recepta robocza 290
6.3. Produkcja 293
6.4. Metody kontroli produkcji 298
6.5. Problemy 301
6.5.1. Co to są przesypy, skąd się biorą i dlaczego są niebezpieczne? 301
6.5.2. Wilgotność kruszywa a wydajność maszyny 302
6.5.3. Dla pechowców 302
6.6. WMB sterowana komputerem 304
6.7. Interpretacja dopuszczalnych odchyłek od recepty według PN-S-96025:2000 305
6.8. Bezpieczeństwo na WMB 308
6.9. Dobre rady 309

7. Przygotowanie podłoża
7.1. Prace przygotowawcze i organizacyjne 311
7.2. Połączenia międzywarstwowe 313
7.3. Problemy połączeń międzywarstwowych 314
7.4. Czym skrapiać i ile? 315
7.5. Połączenie między podbudową a pierwszą warstwą bitumiczną 318
7.5.1. Połączenie na podbudowie niezwiązanej 319
7.5.2. Połączenie na podbudowie związanej 320
7.6. Połączenie między warstwami bitumicznymi 320
7.6.1. Połączenie na nowej warstwie podbudowy bitumicznej 321
7.6.2. Połączenie na nowej warstwie wiążącej 321
7.6.3. Połączenie na starej warstwie ścieralnej, na której będzie układana nakładka 321
7.6.4. Połączenie na warstwie asfaltowej po frezowaniu 322
7.7. Inne połączenia 322
7.7.1. Warstwa betonu cementowego 322
7.7.2. Izolacje mostowe 323
7.7.3. Skrapianie pod geotkaninami, geosiatkami itp. 323
7.8. Jak bada się skuteczność połączenia międzywarstwowego 323
7.8.1. Metoda ścinania (wg Leutnera) 324
7.8.2. Zmodyfikowana metoda Leutnera - metoda EMPA 325
7.8.3. Zmodyfikowana metoda Leutnera - metoda IBDiM 326
7.8.4. Metoda Politechniki Gdańskiej 327
7.8.5. Metoda odrywania (pull-off) 327
7.8.6. Nottingham Impulse Hammer Test 327
7.8.7. Nottingham Shear Box 328
7.9. Dobre rady 328

8. Wykonywanie nawierzchni
8.1. Wstęp 333
8.2. Przed transportem na budowę 333
8.3. Transport 334
8.3.1. Przygotowania 334
8.3.2. Załadunek mieszanki na WMB 334
8.3.3. Transport na budowę 336
8.3.4. Rozładunek na budowie 336
8.4. Rozkładanie 336
8.4.1. Warunki pogodowe 336
8.4.2. Prace przygotowawcze 337
8.4.3. Rozkładanie 337
8.5. Zagęszczanie 339
8.5.1. Rodzaje walców 339
8.5.2. Poprawne zagęszczanie 340
8.5.3. Oprogramowanie do kontroli zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych 346
8.6. Spoiny, połączenia i szczeliny 349
8.6.1. Przygotowanie i formowanie spoin 350
8.6.2. Zastosowanie taśm topliwych do spoin i połączeń 352
8.7. Zakończenie 353

9. Jak żyć i przetrwać na kontrakcie
9.1. Wzajemne relacje między inwestorem, projektantem, nadzorem i wykonawcą na kontrakcie
9.1.1. Wzajemne relacje między stronami
9.1.2. Rola pionu technologicznego
9.2. Prawo i dokumenty
9.2.1. Ustawa o zamówieniach publicznych i Prawo budowlane
9.2.2. Szczegółowe Specyfikacje Techniczne
9.3. Co to jest FIDIC?
9.4. Rozliczanie dostaw materiałów asfaltowych wg normy PN-E ISO 4259:2002
9.4.1. Ustalanie wymagań
9.4.2. Ocena wyrobu przez dostawcę
9.4.3. Ocena wyrobu przez odbiorcę
9.4.4. Przypadki sporne
9.5. Dobre rady i uwagi ogólne
9.6. Terminy i definicje stosowane w opisie kontraktów drogowych

Podsumowanie
Wykaz terminów
Wykaz norm
Indeks

Książka pt. Technologia warstw asfaltowych  - polecamy !

PRODUKTY
POKREWNE

Produkty Pokrewne/Powiązane
Bogusław Stefańczyk, Paweł Mieczkowski
Mieszanki mineralno-asfaltowe to książka poruszająca tematy: projektowanie, wykonawstwo, eksploatacja i badania gorących mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych do budowy nowych i naprawy istniejących dróg. Podano wymagania, klasyfikację i warunki eksploatacyjne betonu asfaltowego, parametry strukturalne i ocenę właściwości funkcjonalnych składników betonu asfaltowego i innych mieszanek mineralno-asfaltowych (MMA).

INNI KLIENCI
KUPILI RÓWNIEŻ

ZAPYTAJ O
PRODUKT

Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator

GALERIA

Galeria

PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA

PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU

W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
  • Przesyłka krajowa
    • Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
    • Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
  • Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
  • Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.

OPINIE O
PRODUKCIE

Dodaj Komentarz
Ocena
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
© MOTOWIEDZA. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.