Honda Civic z silnikiem benzynowym o pojemności 1400 cm3, rok produkcji 2007 - usterka wewnętrzna sterownika wtrysku paliwa
- Uwagi końcowe
Technika
SILNIK Z PODWÓJNYM DOŁADOWANIEM - silnik Volkswagen BLG (125 kW) oraz BMY (103 kW)
- Właściwości techniczne
- Mechaniczna sprężarka
- Turbosprężarka na gazy spalinowe
- Schemat elementów składowych układu doładowania z dwiema sprężarkami
Strategia wykorzystania dwóch sprężarek
- Stałe pole doładowania sprężarki ( część zaznaczona kolorem granatowym)
- Pole doładowania według zapotrzebowania sprężarki ( cześć zaznaczona kolorem błękitnym)
Fazy działania dwóch sprężarek
- Działanie z mechaniczną sprężarką oraz z turbosprężarką przy wysokim obciążeniach i w zakresach prędkości obrotowej do 2400 obr./min.
- Działanie z turbosprężarką oraz ze sprężarką mechaniczną przy wysokich obciązeniach i w zakresach prędkości obrotowej silnika zawartych pomiędzy 2400 i 3500 obr./min.
- działanie z turbosprężarką
Mechanika solnika BLG
- Napęd sprężarki
- Turbosprężarka
- Układ zasilania paliwem według zapotrzebowania
- Nr Czujnika sygnału
- Ogólny zarys połączeń w magistrali danych
Położenie czujników i siłowników silnika BLG
- Czujnik ciśnienia w kolektorze ssawnym G71 z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza G42
- Czujnik ciśnienia kolektora ssawnego G583 oraz czujnik temperatury zasysanego powietrza G520
- Czujnik ciśnienia doładowania G31 z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza 2 - G299
- Czujnik (Hall'a) obrotów i GMP silnika G28
- Czujnik (Hall'a) fazy silnika G40
- Jednostka sterująca przepustnicą J338 z czujnikiem kąta położenia sterownika otwarcia przepustnicy G187 i G188 oraz ze sterownikiem zaworu G186
- Jednostka sterująca zaworem regulacji J808 z siłownikiem sterującym zaworem regulacji V380 oraz potencjometr zaworu regulacji G584
- Czujnik wykrywający położenie przyspieszacza G79 i G185
- Czujnik wykrywania położenia pedełu sprzęgła
- Czujnik Hall'a wykrywania położenia pedału hamulca G100 F i F47
- Czujnik ciśnienia paliwa G247
- Czujnik stuków G61
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego G62
- Czujnik temperatury płynu chłodzącego G83 (na wyjściu z chłodnicy)
- Górna sonda lambda G39
- Dolna sonda lambda G130
- Potencjometr przepony kolektora zasysania G336
- Czujnik ciśnienia w układzie wspomagania hamulca G294
- Czujnik pomiaru prądu G582
- Zawór przepony kolektora dolotowego N316
- Zawór przetwornicy fazy N205
- Elektromagnetyczny zawór ograniczający ciśnienie doładowania N75
- Zawór recyrkulacji w turbosprężarce N249
- Sprzęgło magnetyczne sprężarki N241
- Jednostka sterująca pompą paliwa J538
- pompa Paliwa G6
- Zawór regulacji ciśnienia paliwa N276
- Pompa obiegowa płynu chłodzącego V50
- Kontrola położenia uszczelek sprężarek
Nowa wizja samochodu – KWID CONCEPT.
- Przyjemność z jazdy, solidna konstrukcja i pełna łączność ze światem - aby jak najlepiej spełnić potrzeby młodych konsumentów na nowych rynkach
- Flying Companion pierwsze tego typu rozwiązanie w świecie motoryzacji, zapewniające przyjemność bezpiecznej jazdy
UKŁADY ELEKTRYCZNE SAMOCHODÓW
Fiat Panda: silniki benzynowe 1.1, 1.2 8V, Natural Power, 1.4 16V oraz Diesel 1.3 JTD – ręczna i zrobotyzowana skrzynia biegów od 2006 roku. - część 1
- Zestawienie kolorów kabli
- Zestawienie symboli wykorzystywanych przy oznakowaniu węzłów sieci CAN
Węzeł tablicy rozdzielczej (NPL) - właściwości
- Główne funkcje węzła tablicy rozdzielczej
- Poniżej szczegółowe funkcje węzła
Rozmieszczenie bezpieczników
- Zestawienie bezpieczników występujących w węźle deski rozdzielczej
- Złącze elektronicznej jednostki sterującej B002
- Zestawienie bezpieczników puszki B002 (puszka okablowana w kabinie)
- Zestawienie połączeń w gniazdku diagnostycznym
- Położenie bezpieczników i zdalnych wyłączników w puszce rozgałęźnej (B001) w komorze silnika w pobliżu akumulatora
- Zestawienie bezpieczników w puszce B001
- Zestawienie przekaźników występujących w puszce B002
- Złącza w puszce M001
Okablowanie i rozmieszczenie elektrycznych elementów składowych
- Rozmieszczenie elementów składowych i okablowania w przedniej części pojazdu (Natural Power)
- Rozmieszczenie elementów składowych i okablowanie w tylnej części pojadu
- Okablowanie i elementy składowe deski rozdzielczej
- Okablowanie i elementy składowe w przednich prawych drzwiczkach
- Okablowanie i elementy skałdowe w przednich lewych drzwiczkach
- Połączenia CAN ze zrobotyzowaną skrzynią biegów
- Okablowanie i elementy składowe ręcznego klimatyzatora (1,3 JTD)
- Okablowanie i elementy składowe układu wtryskowego benzyny 1,4 16V
- Okablowanie i elementy składowe podłączenia sprężarki ( silnik benzynowy 1,2 FM)
- Okablowanie i elementy składowe w wersji z automatyczną klimatyzacją
- Okablowanie i elementy składowe układu wtryskowego oleju napędowego w wersji Diesel 1,3 JTD z filtrem cząstek stałych
- Okablowanie i elementy składowe układu wtryskowego benzyny, wersja 1,2 8V ze zmotoryzowaną przepustnicą
- Okablowanie i elementy składowe układu Natural Power
- Okablowanie i elementy składowe układu ABS (4x4), wersji 1,2 8V ze zmotoryzowaną przepustnicą
- Usytuowanie mas
- Okablowanie i elementy składowe ELD
- Okablowanie i elementy składowe zrobotyzowanej skrzyni biegów
- Złącza zrobotyzowanej skrzynki biegów (1,2 8V FM)
- Złącza elektronicznych jednostek zarządzających wtryskiem
Wyszczególnienie i opis elementów składowych Fiata Panda
Schemat elektryczny Fiat Panda : Rozruch, ładowanie i rozdział mocy
Schemat elektryczny Fiat Panda : dystrybucja zasilania - Linie CAN
Schemat elektryczny Fiat Panda : Linie CAN i połączenia diagnostyczne
Schemat elektryczny Fiat Panda : Światła pozycyjne, światła tablicy rejestracyjnej, tylne światła przeciwmgłowe, światła mijania i drogowe, przednie światła przeciwmgłowe
Schemat elektryczny Fiat Panda : Światła kierunkowskazów, światła awaryjne, światła biegu wstecznego i hamowania
Schemat elektryczny Fiat Panda : Oświetlenie wnętrza
Schemat elektryczny Fiat Panda : Wycieraczka przedniej szyby
Schemat elektryczny Fiat Panda : Podświetlanie przyrządów
Schemat elektryczny Fiat Panda : Sygnalizator dźwiękowy
Nowości
Nowa aplikacja Boscha na smartfony myDriveAssist rozpoznaje znaki drogowe. Informację o ograniczeniu prędkości i zakazie wyprzedzania
- Kamera w smartfonie rejestruje znak drogowe w trakcie jazdy
- Bezpłatna aplikacja myDriveAssist do pobrania w sklepach App Store oraz Google Play Store
- Aplikacja Bosch ostrzega kierowcę o nadmiernej prędkości
- lepsza orientacja na drodze
Nowe funkcje dla samochodów z napędem hybrydowym i elektrycznym. Elektryczny napęd na cztery koła i technologia Torque-Vectoring
- Od napędu na cztery koła Axle Split do napędu indywidualnego dla każdego koła Torque Vectoring
- Redukcja emisji Co2 przy równoczesnym zwiększeniu satysfakcji kierowcy
- Dodatkowy moment obrotowy i jazda tak precyzyjna jak po szynach
Audi A3 club sport quattro concept – pojazd koncepcyjny o mocy 525 KM Ekstermalna moc i dynamika w kompaktowym formacie
Samochód koncepcyjny, stworzony na bazie modelu S3 Limousine, ma mocny pięciocylindrowy silnik TFSI. Ta turbodoładowana jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem, może pochwalić się imponującą listą sukcesów. Już cztery razy z rzędu, począwszy od roku 2010 jury ekspertów uznało ją za silnik roku w swojej klasie - "International Engine of the Year" Wśród aut produkowanych seryjnie znajdziemy ją np. w Audi RS Q3. W audi A3 clubsport quattro concept z 2480 cm3 pojemności silnika generowanych jest 386kW (525KM), co daje moc jednostki 155,6kW (211,7 KM) z litra pojemności skokowej jednostki. Przy ciężarze auta 1527 kg, stosunek mocy do masy wynosi 2,9kg/KM. Maksymalny moment obrotowy 600Nm jest dostępny w przedziale od 2300 do 6000 obr./min. Audi A3 clubsport quattro concept od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 310 km/h
Audi R8 LMX – pierwszy na świecie seryjny samochód z laserowymi światłami drogowymi.
419 kW (570 KM) mocy, od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Audi R8 LMX (12,9 litra paliwa na 100 km, 299g CO2 na km) zapewnia zapierający dech w piersiach dynamikę i pionierskie rozwiązywania techniczne. jako pierwszy na świecie seryjnie produkowany model, ten pojazd z limitowanej edycji wyposażony jest w laserowe światła drogowe. Na ulicach Audi R8 LMX pojawi się dopiero latem, ale zamawiać można już teraz :-)
Nowy Opel Vivaro
- Wprowadzenie na rynek lato 2014
- Pozycjonowanie
- Wersje
- Silniki i skrzynie biegów
- System multimedialny
- Stylistyka i funkcjonalność
Renault – samochody, które ze sobą rozmawiają.
- Samochód poinformuje kierowcę o wypadku na trasie przed nim i zaproponuje wybór innej drogi, a podczas zbliżania się do zjazdu na autostradzie sam zacznie zwalniać
- Renault prowadzić będzie półroczne testy z użyciem 12 samochodów - komunikujących się zarówno z infrastrukturą na drodze, jak ze sobą wzajemnie
Ulepszona mechaniczna pompa próżniowa BOSCH.
Mechaniczna pompa próżniowa EVOII firmy Bosch jest dowodem na to, że nawet w konwencjonalnych częściach kryje się duży potencjał rozwoju. Bosch zmodyfikował niedrogą pompę mechaniczną, która jest teraz lżejsza i zdecydowanie bardziej wydajna. dzięki temu produkt dorównuje droższym pompom elektrycznym
Tester sterowników turbodoładowania VNTT-PRO v4 (USB).
Audi - moc i efektywność. Audi wprowadza nową jednostkę napędową 3,0 TDI
- Nowa trzylitrowa silnik V6 - "clean diesel" klasyfikowany zgodnie z normą Euro 6
- Dwie wersje: o mocy 160 kW (218 KM) i mocy 200 kW (272 KM)
Nowa technologia wyświetlaczy Boscha do samochodów. Informację prezentowane bezpośrednio w polu widzenia kierowcy
- Najwyższa jakość i dokładność prezentowania danych
- Pełna integracja z panelem wskaźników
- Możliwość stosowania w wielu modelach pojazdów
Rada Miesiąca
Naprawa wgniecenia i usunięcia rdzy z nadkola samochodu.
Chcesz usunąć wgniecenie i rdzę ze swojego samochodu? Zobacz jak szybko możesz to samodzielnie zrobić