MOTOWIEDZA - Internetowa Księgarnia Motoryzacyjna
Promocja! O SAMOCHODACH MG MGA (1955 - 1962) JAK NAPRAWIĆ ? w cenie 220,38 zł !
Witamy w Księgarni Motowiedza! Sprzedajemy literaturę techniczną i motoryzacyjną wydawnictw: Auto, WKŁ, Haynes, Motomarketing i AutoElektro. Oferujemy książki typu sam naprawiam samochód, budowa i eksploatacja oraz obsługa i naprawa. Zapewniamy szybką dostawę oraz konkurencyjne ceny - Serdecznie zapraszamy do zakupów!
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Wybierz kategorię
ALBUMY I ENCYKLOPEDIE (0)
BEZPIECZEŃSTWO CZYNNE I BIERNE (0)
BLACHARSTWO I LAKIERNICTWO (0)
- Układ chłodzenia (0)
- Układ elektryczny (0)
- Układ hamulcowy (0)
- Układ kierowniczy (0)
- Układ klimatyzacji (0)
- Układ napędowy (0)
- Układ rozrządu (0)
- Układ smarowania (0)
- Układ zapłonowy (0)
- Układ zasilania (0)
- Zawieszenie samochodu (0)
BUDOWNICTWO LĄDOWE I KOLEJNICTWO (0)
CZASOPISMA I MAGAZYNY (0)
- AUTOELEKTRO (0)
- PORADNIK SERWISOWY (0)
DANE AUTODATA (0)
- Dane diagnostyczne (0)
- Dane naprawcze (0)
- Diagnoza i regulacja silnika (0)
DIAGNOSTYKA I DIAGNOZOWANIE (0)
HISTORIA MOTORYZACJI (0)
INFORMATORY TECHNICZNE BOSCH (0)
- Samoloty (0)
- TECHBOOKS DIY MANUALS (0)
- APRILIA (0)
- BMW (2)
- DUCATI (0)
- GILERA (0)
- HONDA (6)
- KAWASAKI (1)
- PEUGEOT (0)
- PIAGGIO (1)
- SIMSON (0)
- SUZUKI (0)
- TRIUMPH (2)
- VESPA (1)
- YAMAHA (1)
- ALFA ROMEO (0)
- AUDI (2)
- BMW (2)
- CHEVROLET (0)
- CHRYSLER (0)
- CITROEN (0)
- DACIA (0)
- DAEWOO (2)
- DODGE (0)
- FIAT (2)
- FORD (6)
- FSO (0)
- HONDA (0)
- HYUNDAI (0)
- INFINITI (0)
- JAGUAR (0)
- JEEP (0)
- Kia (0)
- LADA (0)
- LAND ROVER (0)
- LEXUS (0)
- MAZDA (2)
- MG (1)
- MINI (0)
- MITSUBISHI (0)
- NISSAN (4)
- OPEL (4)
- PEUGEOT (1)
- PLYMOUTH (0)
- PONTIAC (0)
- RENAULT (0)
- ROVER (0)
- SAAB (1)
- SEAT (1)
- SKODA (1)
- SUZUKI (0)
- TOYOTA (1)
- VOLVO (0)
LOGISTYKA (0)
LUDZIE TWORZĄCY HISTORIĘ MOTORYZACJI (0)
MILITARIA (0)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE I AKADEMICKIE (0)
POZOSTAŁE (0)
PRAWO I PRZEPISY W MOTORYZACJI (0)
PRZEWODNIKI I PORADNIKI (0)
SCHEMATY ELEKTRYCZNE SAMOCHODÓW (0)
- Alfa Romeo (0)
- Audi (0)
- Bmw (0)
- Citroen (0)
- Daewoo (0)
- Fiat (0)
- Ford (0)
- Honda (0)
- Hyundai (0)
- Kia (0)
- Lancia (0)
- Mazda (0)
- Mercedes (0)
- Mini Cooper (0)
- Mitsubishi (0)
- Nissan (0)
- Opel (0)
- Peugeot (0)
- Renault (0)
- Rover (0)
- Saab (0)
- Seat (0)
- Skoda (0)
- Ssang Yong (0)
- Subaru (0)
- Suzuki (0)
- Toyota (0)
- Volkswagen (0)
- Volvo (0)
- Autoporadnik (0)
- Budowa, naprawa, eksploatacja (0)
- Eksploatacja i naprawy samochodów (0)
- Jak... (0)
- Opisy techniczne i dane regulacyjne (0)
- Pojazdy samochodowe (0)
- Poradnik użytkownika (0)
- Samochody marzeń (0)
- Katalogi instalacji elektrycznych (0)
SŁOWNIKI MOTORYZACYJNE (0)
SPORT W MOTORYZACJI (0)
TRANSPORT (0)
TUNING (0)
ZAPOWIEDZI WYDAWNICZE (0)
ZESTAWY. TANIE KSIĄŻKI (0)
Wydawnictwo
Ostatnio oglądane
Wybierz markę swojego auta
AUDI książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik CITROEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik BMW książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik DAEWOO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FIAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FORD książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik FSO książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik HONDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MAZDA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik MERCEDES książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik OPEL książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik NISSAN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik PEUGEOT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik RENAULT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SEAT książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik TOYOTA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik SKODA książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik VOLKSWAGEN książka napraw, instrukcja obsługi i poradnik
Język
PolskiEnglish
Informacje o produkcie
DIAGNOSTYKA UKŁADU WTRYSKOWEGO KE-JETRONIC
Wydawnictwo: Instalator Polski
ISBN
PS 3/2005
Liczba stron
74
Oprawa
broszurowa
Format
246 x 174mm
Rok wydania
2005
Język
polski
Cena
Produkt archiwalny

OPIS
PRODUKTU

DIAGNOSTYKA UKŁADU WTRYSKOWEGO KE-JETRONIC

Poradnik Serwisowy nr. 3/2005 sprzedawany za pośrednictwem księgarni www.motowiedza.pl

Kompendium praktycznej wiedzy warsztatowej

 

Od kilku lat spory procent sprowadzonych do Polski z zagranicy używanych samochodów stanowią auta wyposażone w różne wersje układu wtryskowego typu KE Są to z reguły dziesięcioletnie lub nawet starsze samochody, takich marek jak np.: Mercedes, Audi, VW, BMW, Ford, Rolls-Royce, Nissan. Znajdują one nabywców ze względu na stosunkowo niską cenę oraz dobry lub nawet bardzo dobry stan techniczny, bogate wyposażenie dodatkowe i prestiż marki. Niestety w przypadku wystąpienia usterki w tych samochodach warsztaty nie zawsze potrafią sobie poradzić z jej lokalizacją i usunięciem

Ten numer poradnika jest poświęcony jednemu tematowi: diagnozowanie mechaniczno-elektronicznych układów wtryskowych typu KE

 

W poradniku opisano:

·         procedury sprawdzania ciśnienia paliwa i szczelności układu paliwowego

·         pomiar wydatku dławika (dyszy) w rozdzielaczu paliwa

·         procedury sprawdzania elementów elektrycznych urządzenia wtryskowego KE

·         procedury sprawdzania sterowania wtryskiwaczem rozruchowym

·         procedury sprawdzania stabilizacji i elektronicznej regulacji biegu jałowego

·         procedury sprawdzania regulacji lambda i sondy lambda

 

1. Typowe niedomagania układu KE-Jetronic

   Rys. 1.1.Schemat ogólny układu KE-Jetronic

2. Narzędzia

   Rys. 2.1. Zestaw Jetronic KDJE-K 100 firmy Bosch

   Rys. 2.3. Zestaw LR180/2 firmy Leitenberger

   Rys. 2.4. Zestaw Jetronik SK polskiej firmy HP

3. Silnik 102.961

·         Cechy pojazdu

·         Cechy układu wtryskowego

   3.1. Układ paliwowy i elektryczny, działanie

·         Pompa paliwa

·         Przekaźnik pompy paliwa

·         Przekaźnik przepięciowy

·         Czujnik temperatury płynu chłodzącego

·         Elektroniczny sterownik

·         Wtryskiwacz rozruchu

·         Urządzenie biegu jałowego

   Rys. 3.1. Schemat układu KE-Jetronic montowanego w silnikach 102.961 samochodów

                 Mercedes-Benz

   Rys. 3.2. Sprawdzanie współpracy dźwigni przepływomierza i tłoka sterującego w rozdzielaczu    paliwa

   3.2. Sprawdzanie ciśnienia paliwa i szczelności układu

·         Diagnostyka organoleptyczna

·         Podłączenie urządzenia do pomiaru ciśnienia

·         Pomiar ciśnienia paliwa

   Rys. 3.4. Urządzenie do pomiaru ciśnienia

   Rys. 3.5. Miejsca podłączenia manometru do rozdzielacza paliwa

   Rys. 3.6. Wtyczka nastawnika elektrohydraulicznego

   Rys. 3.7. Zmostkowanie styków we wtyczce przełącznika przepustnicy od strony sterownika

   Rys. 3.8. Zasymulowanie niskiej temperatury silnika za pomocą rezystora pokazanego strzałką

   Rys. 3.9. Przeponowy regulator ciśnienia zmienia wielkość ciśnienia w układzie

   Rys. 3.10. Miejsce podłączenia dodatkowego przewodu do kontroli dławika w rozdzielaczu paliwa

   Rys. 3.11. Schemat funkcjonalny mechanicznego wtrysku paliwa z elektroniczną korekcją dawki

   3.3. Pomiar przepustowości dławika w rozdzielaczu

   3.4. Sprawdzanie elementów układu elektrycznego KE-Jetronic

   Rys. 3.12. Schemat ideowy mechanicznego wtrysku paliwa z elektryczną korekcją dawki

   Rys. 3.13.Charakterystyka zmian oporności elementu pomiarowego w funkcji temperatury płyn/powietrze

   Rys. 3.14. Podłączenie miernika do wtyczki złącza elektrohydraulicznego

   Rys. 3.15. Schemat elektryczny tempomatu, stosowanego w samochodach 201.024

   3.5. Sprawdzanie urządzenia rozruchowego

·         Sprawdzanie ciśnienia paliwa i wewnętrznej szczelności

·         Sprawdzanie punktu odłączania regulatora biegu jałowego

·         Sprawdzanie działania i szczelności wtryskiwacza rozruchowego

·         Sprawdzanie wzbogacenia po uruchomieniu silnika

   Rys. 3.16. Sprawdzanie odcinania paliwa w fazie hamowania silnikiem

   3.6. Sprawdzanie sterowania wtryskiwaczem rozruchowym

·         Sprawdzanie przy temperaturze płynu chłodzącego poniżej +5ºC

   Rys. 3.17. Schemat działania układu stabilizacji obrotu biegu jałowego w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów i sprężarką układu klimatyzacji

   Rys. 3.18. Wyłącznik termiczno- czasowy sterujący pracą wtryskiwacza rozruchowego

   Rys. 3.19. Schemat elektryczny układu klimatyzacji

   Rys. 3.20. Lokalizacja zaworów przełączających

   Rys. 3.21. Schemat elektryczny układu sterowania automatyczną skrzynią biegów

·         Sprawdzanie przy temperaturze płynu chłodzącej powyżej 5°C

   3.7. Sprawdzanie układu stabilizacji biegu jałowego

·         Silniki ze sprężarką klimatyzacji

·         Samochody z automatyczną skrzynią biegów

   3.8. Parametry sprawdzania i regulowania silnika 102.961

4. Silnik 102.962 Std./NV bez klimatyzacji

·         Cechy pojazdu

·         Cechy układu wtryskowego

   4.1. Układ paliwowy i elektryczny , działanie

·         Pompa paliwa

·         Przekaźnik pompy paliwa

·         Sterowanie wtryskiwaczem rozruchowym

·         Przekaźnik przepięciowy

·         Czujnik temperatury płynu chłodzącego

·         Elektroniczny sterownik

·         Wtryskiwacz rozruchowy

·         Urządzenie biegu jałowego

   4.2. Sprawdzanie ciśnienia paliwa i szczelności

   4.3. Sprawdzanie elementów układu elektrycznego KE-Jetronic

   4.4. Sprawdzanie urządzenia rozruchowego

·         Sprawdzanie ciśnienia paliwa i szczelności

·         Sprawdzanie działania i szczelności wtryskiwacza rozruchowego

·         Sprawdzanie wzbogacenia po uruchomieniu silnika

   Rys. 4.1. Schemat elektryczny silnika 102.962

   4.5. Sprawdzanie sterowania wtryskiwaczem rozruchowym

   4.6. Parametry sprawdzane i regulowane silnika 102.962 Std/NV (Std) bez sprężarki klimatyzacji

5. Silnik 102.962 Std./NV ze sprężarką klimatyzacji

·         Cechy pojazdu

·         Cechy układu wtryskowego

   5.1. Układ paliwowy i elektryczny działanie

·         Przekaźnik przepięciowy

·         Czujnik temperatury płynu chłodzącego

·         Elektroniczny sterownik

·         Ograniczenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika

·         Elektroniczna regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego

·         Nastawnik biegu jałowego

·         Stabilizacja prędkości obrotowej dla silników ze sprężarką klimatyzacji

·         Stabilizacja prędkości obrotowej dla silników z automatyczną skrzynią biegów

   5.2. Sprawdzanie ciśnienia paliwa i szczelności

   Rys. 5.1. Schemat połączeń elektrycznych silnika 102.962 ze sprężarką klimatyzacji

   Rys. 5.2. Schemat połączeń elektrycznych silnika 102.962 ze sprężarką klimatyzacji i automatyczną skrzynią biegów

   5.3. Sprawdzanie elementów układu elektrycznego KE-Jetronic

   5.4. Sprawdzenie urządzenia rozruchowego

   5.5. Sprawdzanie sterowania wtryskiwaczem rozruchowym

   Rys. 5.3. Nastawnik biegu jałowego silnika

   5.6. Sprawdzanie elektronicznej regulacji biegu jałowego

   5.7. Parametry sprawdzane i regulowane w silniku 102.962 Std/NV ze sprężarką klimatyzacji

6. Silnik 102.962 NV (RUF/KAT)

·         Cechy pojazdu

·         Cechy układu wtryskowego

   6.1. Układ paliwowy i elektryczny, działanie

·         Pompa paliwa

·         Przekaźnik pompy paliwa

·         Sterowanie wtryskiwaczem rozruchowym

   Rys. 6.1. Schemat funkcjonowania regulacji lambda, układu pochłaniania oparów paliwa ze     zbiornika paliwa, przestawiania zapłonu

   Rys. 6.2. Schemat elektryczny urządzenia wtryskowego KE z mechaniczną skrzynią biegów

   6.1.1. Elementy układu elektrycznego i ich działanie – wersja KAT

·         Przekaźnik przepięciowy

·         Czujnik temperatury płynu chłodzącego

·         Elektroniczny sterownik

·         Wzbogacanie przy całkowitym obciążeniu

·         Ograniczenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika

·         Elektroniczna regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego

·         Nastawnik biegu jałowego

·         Stabilizacja prędkości obrotowej przy silnikach ze sprężarką klimatyzacji

·         Stabilizacja prędkości obrotowej przy silnikach z automatyczną skrzynią biegów

   6.1.2. Elementy układu elektrycznego i ich działanie – wersja RUF

   6.2. Sprawdzanie ciśnienia paliwa i szczelności układu

   6.3. Sprawdzanie elementów układu elektrycznego KE-Jetronic

   6.4. Sprawdzanie urządzenia rozruchowego

·         Sprawdzanie ciśnienia paliwa i szczelności

·         Sprawdzanie działania wtryskiwacza rozruchowego i szczelności

·         Sprawdzanie wzbogacenia po rozruchu

   Rys. 6.3. Układ wzbogacenia mieszanki po rozruchu silnika

   Rys. 6.4. Schemat elektryczny układu sterowania wtryskiwaczem rozruchowym

   Rys. 6.5. Schemat elektryczny układu elektronicznej regulacji biegu jałowego

   6.5. Sprawdzanie sterowania wtryskiwaczem rozruchowym

   6.6. Sprawdzanie elektrycznej regulacji biegu jałowego

   6.7. Sprawdzanie regulacji lambda

·         Sprawdzanie regulacji lambda KAT

·         Sprawdzanie sondy lambda

   Rys. 6.6. Regulacja składu mieszanki

   Rys. 6.7. Układ elektryczny sondy lambda

   6.8. Parametry sprawdzane i regulowane silnika 102.962 NV (RUF/KAT)

7. Silnik 102.962 RUF/KAT

·         Cechy pojazdu

·         Cechy układu wtryskowego

   7.1. Układ paliwowy i elektryczny, działanie

·         Pompa paliwa

·         Przekaźnik pompy paliwa

·         Sterowanie wtryskiwaczem rozruchowym

·         Rozdzielacz paliwa

PRODUKTY
POKREWNE

INNI KLIENCI
KUPILI RÓWNIEŻ

ZAPYTAJ O
PRODUKT

GALERIA

Galeria

PŁATNOŚĆ
I WYSYŁKA

PŁATNOŚĆ I WYSYŁKA TOWARU

W chwili obecnej Klient ma do wyboru następujące formy płatności oraz opcje dostawy:
  • Przesyłka krajowa
    • Przedpłata na konto Płatność można dokonać wpłacając bądź przelewając pieniądze na nasze konto w mBank. Wybierając tę opcję do ceny towaru, należy doliczyć 11,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
    • Przesyłka pobraniowa Zapłata za zakupiony towar następuje przy odbiorze przesyłki (u listonosza). W tym przypadku do ceny towaru doliczyć należy 15,00 PLN tytułem kosztów wysyłki.
  • Przesyłka zagraniczna (na terenie Europy) - Jedyną akceptowaną formą płatności w tym przypadku jest wpłata bądź przelew na konto. Koszt wysyłki takiego zamówienia wg cennika Poczty Polskiej uzależniony jest od wagi danej przesyłki. Przed zakupem obowiązkowo wymagany jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta, w celu zważenia przesyłki i wyceny dokładnego kosztu wysyłki.
  • Odbiór osobisty - Odbiory osobiste możliwe w siedzibie firmy: ul. Bohaterów Studzianek 13/5; 26-670 Pionki po wcześniejszym kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.
Paczki wysyłamy codziennie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Wszystkie ceny są cenami brutto i zawieraja podatek VAT.

OPINIE O
PRODUKCIE

Dodaj Komentarz
Ocena
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
© MOTOWIEDZA. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.